Buchkapitel (497)

2001
Buchkapitel
Staudinger, U. M., Freund, A. M., Linden, M., & Maas, I. (2001). Self, personality, and life regulation: Facets of psychological resilience in old age. In P. B. Baltes & K. U. Mayer (Eds.), The Berlin Aging Study: Aging from 70 to 100 (pp. 302–328). Cambridge University Press.
Buchkapitel
Staudinger, U. M., & Greve, W. (2001). Resilienz im Alter. In Deutsches Zentrum für Altersfragen (Ed.), Expertisen zum dritten Altenbericht der Bundesregierung: Vol. 1. Personale, gesundheitliche und Umweltressourcen im Alter (pp. 95–144). Leske + Budrich.
2000
Buchkapitel
Baltes, P. B. (2000). Autobiographical reflections: From developmental methodology and lifespan psychology to gerontology. In J. E. Birren & J. J. F. Schroots (Eds.), A history of geropsychology in autobiography (pp. 7–26). American Psychological Association.
Buchkapitel
Baltes, P. B. (2000). Gegen Vorurteile und Klischees: Die Berliner Altersstudie - neue Erkenntnisse über die Zielgruppe alte Menschen. In T. Nikolaus (Ed.), Klinische Geriatrie (pp. 80–87). Springer.
Buchkapitel
Baltes, P. B. (2000). David Magnusson: The footprints of wisdom. In L. Bergman (Ed.), Developmental science and the holistic approach (pp. 11–29). Cambridge University Press.
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Baltes, P. B. (2000). Gustav Lienert: Ein magischer Schlüssel zur deutschen Psychologie. In M. Tilley (Ed.), Unterwegs mit Lienert (2nd., ext. ed., pp. 167–169). Pabst Science Publishers.
Buchkapitel
Baltes, P. B., Mayer, K. U., Helmchen, H., Steinhagen-Thiessen, E., & Neher, K. M. (2000). Arbeitsgruppe "Altern und gesellschaftliche Entwicklung (AGE)": Projektgruppe "Berliner Altersstudie (BASE)". In Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften (Ed.), Jahrbuch (Vol. 1999, pp. 187–198). Akademie-Verlag.
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Frensch, P. A. (2000). The Max Planck Institute for Human Development and Education. In Encyclopedia of psychology (Vol. 5, pp. 124–126). APA Books.
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Freund, A. M. (2000). Das Selbst im hohen Alter. In W. Greve (Ed.), Psychologie des Selbst (pp. 115–131). Beltz.
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Freund, A. M., & Baltes, P. B. (2000). The orchestration of selection, optimization, and compensation: An action-theoretical conceptualization of a theory of developmental regulation. In W. J. Perrig & A. Grob (Eds.), Control of human behavior, mental processes and consciousness (pp. 35–58). Erlbaum.
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Heckhausen, J. (2000). Developmental regulation across the life span: An action-phase model of engagement and disengagement with developmental goals. In J. Heckhausen (Ed.), Motivational psychology of human development: Developing motivation and motivating development (pp. 213–231). Elsevier Science.
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Krampe, R. T., & Kliegl, R. (2000). Koordination und Synchronisation der Hände beim rhythmischen Timing. In K. Müller & G. Aschersleben (Eds.), Rhythmus (pp. 163–183). Hogrefe.
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Kreppner, K. (2000). Parent-child relationship: Adolescence. In A. E. Kazdin (Ed.), Encyclopedia of psychology (Vol. 6, pp. 50–55). APA Books.
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Kreppner, K. (2000). Entwicklung von Eltern-Kind-Beziehungen: Normative Aspekte im Rahmen der Familienentwicklung. In K. A. Schneewind (Ed.), Familienpsychologie im Aufwind (pp. 174–195). Hogrefe.
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Kreppner, K. (2000). Die Bedeutung familialer Beziehungen und Kommunikationsmuster für die Persönlichkeitsentwicklung von Kindern. In A. Herlth, A. Engelbert, J. Mansel, & C. Palentien (Eds.), Spannungsfeld Familienkindheit (pp. 136–154). Leske + Budrich.
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Kreppner, K. (2000). Entwicklung von Eltern-Kind Beziehungen: Normative Aspekte im Rahmen der Familienentwicklung. In K. A. Schneewind (Ed.), Familienpsychologie im Aufwind (pp. 174–195). Hogrefe.
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Lindenberger, U. (2000). Anwendungsorientierte Interpretation zentraler Befunde kognitiver Forschung. In H.-W. Wahl & C. Tesch-Römer (Eds.), Angewandte Gerontologie in Schlüsselbegriffen (pp. 83–89). Kohlhammer.
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Lindenberger, U. (2000). Avec l'age, il existe un lien entre fonctionnement sensoriel ou sensori-moteur et fonctionnement cognitif [On the age-based link between sensori-sensorimotor functioning and cognition]. In D. Brouillet & A. Syssau (Eds.), Le vieillissement cognitif normal: Vers un modèle explicatif du vieillissement (pp. 250–271). DeBoeck Université.
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Lindenberger, U., & Baltes, P. B. (2000). Life span psychology theory. In A. E. Kazdin (Ed.), Encyclopedia of psychology (Vol. 5, pp. 52–57). Oxford University Press.
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Little, T. D., Lindenberger, U., & Maier, H. (2000). Selectivity and generalizability in longitudinal research: On the effects of continuers and dropouts. In T. D. Little, K.-U. Schnabel, & J. Baumert (Eds.), Modeling longitudinal and multilevel data: Practical issues, applied approaches, and specific examples (pp. 187–200). Erlbaum.
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