Maier, H., & Smith, J. (1999). Psychological predictors of mortality in old age. The Journals of Gerontology: B, Psychological Sciences and Social Sciences, 54B(1), 44–54.
Smith, J., & Goodnow, J. J. (1999). Unasked-for support and unsolicited advice: Age and the quality of social experience. Psychology and Aging, 14(1), 108–121.
Smith, J., & Baltes, M. M. (1998). The role of gender in very old age: Profiles of functioning and everyday life patterns. Psychology and Aging, 13(4), 676–695.
Staudinger, U. M., Maciel, A. G., Smith, J., & Baltes, P. B. (1998). What predicts wisdom-related knowledge? A first look at personality, intelligence, and facilitative experiential contexts. European Journal of Personality, 12(1), 1–17.
Baltes, P. B., & Smith, J. (1997). A systemic-wholistic view of psychological functioning in very old age: Introduction to a collection of articles from the Berlin Aging Study. Psychology and Aging, 12(3), 395–409.
Freund, A. M., & Smith, J. (1997). Die Selbstdefinition im hohen Alter [Self-definition in old age]. Zeitschrift für Sozialpsychologie, 28(1/2), 44–59.
Smith, J., Staudinger, U. M., & Baltes, P. B. (1994). Occupational settings facilitating wisdom-related knowledge: The sample case of clinical psychologists. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 62(5), 989–999.
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen