Gigerenzer, G., & Kurz, E. M. (2001). Vicarious functioning reconsidered: A fast and frugal lens model. In K. R. Hammond & T. R. Stewart (Eds.), The essential Brunswik: Beginnings, explications, applications (pp. 342–347). Oxford University Press.
Kurz, E. M., & Hertwig, R. (2001). To know an experimenter. In K. R. Hammond & T. R. Stewart (Eds.), The essential Brunswik: Beginnings, explications, applications (pp. 180–186). Oxford University Press.
Kurz, E. M., & Tweney, R. D. (1998). The practice of mathematics and science: From calculus to the clothesline problem. In M. Oaksford & N. Chater (Eds.), Rational models of cognition (pp. 415–438). Oxford University Press.
Kurz, E. M. (1998). Representation, agency, and disciplinarity: Calculus experts at work. In Proceedings of the Twentieth Annual Conference of the Cognitive Science Society (pp. 585–590). Erlbaum.
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen