Wenger, E., Fandakova, Y., & Shing, Y. L. (2021). Episodic memory training. In T. Strobach & J. Karbach (Eds.), Cognitive training: An overview of features and applications (2nd ed., pp. 169–184). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-39292-5_12
Fandakova, Y., Lindenberger, U., & Shing, Y. L. (2015). Episodic memory across the lifespan: General trajectories and modifiers. In D. R. Addis, M. Barense, & A. Duarte (Eds.), The Wiley handbook on the cognitive neuroscience of memory (pp. 309–325). Wiley-Blackwell.
Fandakova, Y. (2008). Associative and strategic components of episodic memory across the lifespan: An application of latent growth models [Diplomarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Schwarze, S. A. (2020). Differences in effective connectivity between children and adults during task switching [Masterarbeit, Freie Universität Berlin].
Riccius, L. J. A. (2018). The effects of curiosity and information prediction error on memory in children and adolescents [Masterarbeit, Universität Potsdam].
Hartley, C. A., Fandakova, Y., Bunge, S. A., Crone, E., & Lindenberger, U. (Eds.). (2020). Special Issue on Flux 2018: Mechanisms of learning & plasticity [Special issue]. Developmental Cognitive Neuroscience, 42.
Die Association for Psychological Science (APS) wählt Fellows in Anerkennung ihrer beständigen und herausragenden Beiträge für die psychologische Forschung.
Die Deutsch-Amerikanische Fulbright-Kommission fördert Studien-, Forschungs-, Lehr- und Weiterbildungsaufenthalte und ermöglicht internationalen Dialog