Edelstein, W. (2003). A call for knowledge and commitment: Congratulations to Howard on his eightieth birthday. Journal of Psycholinguistic Research, 32(5), 597–598.
Fang, G., Fang, F.-xi, Keller, M., Edelstein, W., Kehle, T. J., & Bray, M. A. (2003). Social moral reasoning in Chinese children: A developmental study. Psychology in the Schools, 40(1), 125–138.
Krettenauer, T., Ullrich, M., Hofmann, V., & Edelstein, W. (2003). Behavioral Problems in Childhood and Adolescence as predictors of Ego-Level Attainment in Early Adulthood. Merrill-Palmer Quarterly, 49(2), 125–153.
Bromba, M., & Edelstein, W. (2002). Ethnozentrismus und Rechtsextremismus im Jugendalter: Ursachen und Potenzial unter besonderer Berücksichtigung Ostdeutschlands. Recht der Jugend und des Bildungswesens, 50(1), 21–29.
Edelstein, W. (2000). Über das Verhältnis von Gleichheit und Gerechtigkeit im Bildungssystem. www.boell.de: Halbjahresmagazin der Heinrich-Böll-Stiftung Berlin, (1), 12–13.
Edelstein, W., & Schröder, E. (2000). Full house or Pandora's box? The treatment of variability in post-Piagetian research. Child Development, 71(4), 840–842.
Edelstein, W. (1999). The cognitive context of historical change: Assimilation, accommodation, and the segmentation of competence. New Directions for Child and Adolescent Development, 83, 5–17.