Pernau, M. (2011). The Indian body and unani medicine: Body history as entangled history. In A. Michaels & C. Wulf (Eds.), Images of the body in India (pp. 97–108). Routledge.
Pernau, M. (2011). Teaching emotions: The encounter between Victorian values and Indo-Persian concepts of civility in nineteenth century Delhi. In I. Sengupta & D. Ali (Eds.), Knowledge production, pedagogy, and institutions in colonial India (pp. 227–247). Palgrave Macmillan.
Pernau, M. (2011). Maulawi Muhammad Zaka Ullah: Reflections of a Muslim moralist on the compatibility of Islam, Hinduism and Christianity. In C. Clémentin-Ojha (Ed.), Convictions religieuses et engagement en Asie du Sud depuis 1850 (pp. 31–47). École française d'Extrême-Orient.
Pernau, M. (2010). Shifting globalities - changing headgear: The Indian muslims between turban, hat and fez. In U. Freitag & A. von Oppen (Eds.), Translocality: The study of globalising processes from a southern perspective (pp. 249–267). Brill.
Juneja, M., & Pernau, M. (2009). Lost in translation: Transcending boundaries in comparative history. In H.-G. Haupt & J. Kocka (Eds.), Comparative and transnational history: Central European approaches and new perspectives (pp. 105–129). Berghahn.
Pernau, M. (2009). Rationalizing the world: British detective stories and the Orient. In H. Fischer-Tiné & S. Gehrmann (Eds.), Empires and boundaries: Rethinking race, class, and gender in colonial settings (pp. 179–194). Routledge.
Die älteste nationale wissenschaftliche Institution der Welt ehrt den deutschen Entwicklungspsychologen und kognitiven Neurowissenschaftler für seine herausragenden Leistungen
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen