Bellingtier, J. A., Luong, G., Wrzus, C., Wagner, G. G., & Riediger, M. (2022). A domain-differentiated approach to everyday emotion regulation from adolescence to older age. Psychology and Aging, 37(3), 338–349. https://doi.org/10.1037/pag0000677
Drewelies, J., Hueluer, G., Düzel, S., Vetter, V. M., Pawelec, G., Steinhagen-Thiessen, E., Wagner, G. G., Lindenberger, U., Lill, C. M., Bertram, L., Gerstorf, D., & Demuth, I. (2022). Using blood test parameters to define biological age among older adults: Association with morbidity and mortality independent of chronological age validated in two separate birth cohorts. GeroScience, 44, 2685–2699. https://doi.org/10.1007/s11357-022-00662-9
Drewelies, J., Windsor, T. D., Düzel, S., Demuth, I., Wagner, G. G., Lindenberger, U., Gerstorf, D., & Ghisletta, P. (2022). Age trajectories of perceptual speed and loneliness: Separating between-person and within-person associations. The Journals of Gerontology: B, Psychological Sciences and Social Sciences, 77(1), 118–129. https://doi.org/10.1093/geronb/gbab180
Headey, B., Trommsdorff, G., & Wagner, G. G. (2022). Alternative recipes for life satisfaction: Evidence from five world regions. Applied Research in Quality of Life, 17, 763–794. https://doi.org/10.1007/s11482-021-09937-3
Jawinski, P., Markett, S., Drewelies, J., Düzel, S., Demuth, I., Steinhagen-Thiessen, E., Wagner, G. G., Gerstorf, D., Lindenberger, U., Gaser, C., & Kühn, S. (2022). Linking brain age gap to mental and physical health in the Berlin Aging Study II. Frontiers in Aging Neuroscience, 14, Article 791222. https://doi.org/10.3389/fnagi.2022.791222
Löckenhoff, C. E., Drewelies, J., Düzel, S., Steinhagen-Thiessen, E., Demuth, I., Freund, A. M., Staudinger, U. M., Lindenberger, U., Wagner, G. G., Ram, N., & Gerstorf, D. (2022). Sociohistorical change in urban older adults’ perceived speed of time and time pressure. The Journals of Gerontology: B, Psychological Sciences and Social Sciences, 77(3), 457–466. https://doi.org/10.1093/geronb/gbab094
Rebitschek, F. G., Ellermann, C., Jenny, M. A., Siegel, N. A., Spinner, C., & Wagner, G. G. (2022). Fact boxes that inform individual decisions may contribute to a more positive evaluation of COVID-19 vaccinations at the population level. PLoS ONE, 17(9), Article e0274186. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0274186
Wagner, G. G. (2022). Wie man Künstliche Intelligenz regulieren sollte. WiSt: Wirtschaftswissenschaftliches Studium, 51(6), 42–45. https://doi.org/10.15358/0340-1650-2022-6-42
Die älteste nationale wissenschaftliche Institution der Welt ehrt den deutschen Entwicklungspsychologen und kognitiven Neurowissenschaftler für seine herausragenden Leistungen
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen