Mayer, K. U., & Aisenbrey, S. (2007). Variations on a theme: Trends in social mobility in (West) Germany for cohorts born between 1919 and 1971. In S. Scherer, R. Pollak, G. Otte, & M. Gangl (Eds.), From origin to destination: Trends and mechanisms in social stratification research (pp. 125–154). Campus Verlag.
Mayer, K. U., & Diewald, M. (2007). Die Institutionalisierung von Lebensläufen. In J. Brandtstätter & U. Lindenberger (Eds.), Entwicklungspsychologie der Lebensspanne: Ein Lehrbuch (pp. 510–539). Kohlhammer.
Mayer, K. U., Müller, W., & Pollak, R. (2007). Germany: Institutional change and inequalities of access in higher education. In Y. Shavit, R. Arum, A. Gamoran, & G. Menahem (Eds.), Stratification in higher education: A comparative study (pp. 240–265). Stanford University Press.
Wie viel Wissen braucht die Zukunft? [Diskussion]. (2006). In Hochschulrektorenkonferenz (Ed.), Finanzierung der Hochschulen - Finanzierung der Zukunft: HRK-Jahresversammlung 2005 (pp. 47–73). Hochschulrektorenkonferenz.
Diewald, M., Goedicke, A., & Mayer, K. U. (2006). Unusual turbulences, unexpected continuities: Transformation life courses in retrospective. In M. Diewald, A. Goedicke, & K. U. Mayer (Eds.), After the fall of the wall: Life courses in the transformation of East Germany (pp. 293–317). Stanford University Press.
Mayer, K. U. (2006). Abschied von den Eliten: Akademievorlesung am 20. Januar 2005. In Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften (Ed.), Berichte und Abhandlungen (Vol. 11, pp. 291–314). Akademie-Verlag.
Mayer, K. U. (2006). After the fall of the wall: Living through the post-socialist transformation in East Germany. In M. Diewald, A. Goedicke, & K. U. Mayer (Eds.), After the fall of the wall: Life courses in the transformation of East Germany (pp. 1–28). Stanford University Press.
Mayer, K. U. (2006). Society of departure: The German Democratic Republic. In M. Diewald, A. Goedicke, & K. U. Mayer (Eds.), After the fall of the wall: Life courses in the transformation of East Germany (pp. 29–43). Stanford University Press.
Mayer, K. U. (2006). Abschied von den Eliten. In H. Münkler, G. Straßenberger, & M. Bohlender (Eds.), Deutschlands Eliten im Wandel (pp. 455–479). Campus Verlag.
Die älteste nationale wissenschaftliche Institution der Welt ehrt den deutschen Entwicklungspsychologen und kognitiven Neurowissenschaftler für seine herausragenden Leistungen
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen