Mayer, K. U. (2015). An observatory for life courses: populations, countries, institutions, and history. Research in Human Development, 12(3-4), 196–201. https://doi.org/10.1080/15427609.2015.1068051
Manzoni, A., Härkönen, J., & Mayer, K. U. (2014). Moving on? A growth-curve-analysis of occupational career progression patterns in West Germany. Social Forces, 92(4), 1285–1312. https://doi.org/10.1093/sf/sou002
Mayer, K. U. (2013). Open Access improves returns to public research funding: A perspective from Germany. Information Services and Use, 33(1), 3–10. https://doi.org/10.3233/ISU-130690
Mayer, K. U. (2013). Life scientific: Horizon 2020 is a policy instrument. Where does this leave the scientists? Science|Business. Advance online publication.
Mayer, K. U. (2013). Leistung durch Eigenständigkeit: Auszüge der Rede von Leibniz-Präsident Karl Ulrich Mayer bei der Festversammlung der Leibniz-Gemeinschaft am 29. November 2012. Leibniz-Journal, (1), 42–45.
Nitsche, N., & Mayer, K. U. (2013). Subjective perceptions of employment mobility: A comparison of East and West Germany. Comparative Sociology, 12(2), 184–210. https://doi.org/10.1163/15691330-12341260
Gundert, S., & Mayer, K. U. (2012). Gender segregation in training and social mobility of women in West Germany. European Sociological Review, 28(1), 59–81. https://doi.org/10.1093/esr/jcq048
Die älteste nationale wissenschaftliche Institution der Welt ehrt den deutschen Entwicklungspsychologen und kognitiven Neurowissenschaftler für seine herausragenden Leistungen
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen