Lövdén, M., Li, S.-C., Shing, Y. L., & Lindenberger, U. (2007). Within-person trial-to-trial variability precedes and predicts cognitive decline in old and very old age: Longitudinal data from the Berlin Aging Study. Neuropsychologia, 45(12), 2827–2838. https://doi.org/10.1016/j.neuropsychologia.2007.05.005
Bäckman, L., Nyberg, L., Lindenberger, U., Li, S.-C., & Farde, L. (2006). The correlative triad among aging, dopamine, and cognition: Current status and future prospects. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 30(6), 791–807. https://doi.org/10.1016/j.neubiorev.2006.06.005
Drewing, K., Aschersleben, G., & Li, S.-C. (2006). Sensorimotor synchronization across the life span. International Journal of Behavioral Development, 30(3), 280–287. https://doi.org/10.1177/0165025406066764
Huxhold, O., Li, S.-C., Schmiedek, F., & Lindenberger, U. (2006). Dual-tasking postural control: aging and the effects of cognitive demand in conjunction with focus of attention. Brain Research Bulletin, 69, 294–305. https://doi.org/10.1016/j.brainresbull.2006.01.002
Li, S.-C., Brehmer, Y., Shing, Y. L., Werkle-Bergner, M., & Lindenberger, U. (2006). Neuromodulation of associative and organizational plasticity across the life span: Empirical evidence and neurocomputational modeling. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 30(6), 775–790. https://doi.org/10.1016/j.neubiorev.2006.06.004
Li, S.-C., von Oertzen, T., & Lindenberger, U. (2006). A neurocomputational model of stochastic resonance and aging. Neurocomputing, 69(13-15), 1553–1560. https://doi.org/10.1016/j.neucom.2005.06.015
Li, S.-C., & Freund, A. M. (2005). Advances in lifespan psychology: a focus on biocultural and personal influences. Research in Human Development, 2(1/2), 1–23.
Die älteste nationale wissenschaftliche Institution der Welt ehrt den deutschen Entwicklungspsychologen und kognitiven Neurowissenschaftler für seine herausragenden Leistungen
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen