Krettenauer, T., & Edelstein, W. (1999). From substages to moral types and beyond: An analysis of core criteria for morally autonomous judgements. International Journal of Behavioral Development, 23(4), 899–920.
Hart, D., Keller, M., Edelstein, W., & Hofmann, V. (1998). Childhood personality influences on social-cognitive development: A longitudinal study. Journal of Personality and Social Psychology, 74(5), 1278–1289.
Keller, M., Edelstein, W., Schmid, C., Fang, F.-xi, & Fang, G. (1998). Reasoning about responsibilities and obligations in close relationships: A comparison across two cultures. Developmental Psychology, 34(4), 731–741.
Hart, D., Hofmann, V., Edelstein, W., & Keller, M. (1997). The relation of childhood personality types to adolescent behavior and development: A longitudinal study of icelandic children. Developmental Psychology, 33(2), 195–205.
Krettenauer, T., & Edelstein, W. (1996). Justice as solidarity: A study of the political socialization of adolescents from East and West Germany within the theoretical framework of Durkheim's sociology of morality. Social Justice Research, 9(3), 281–304.
Edelstein, W. (1995). Sozialwissenschaftliches Curriculum in Island: Ein Beispiel entwicklungsdidaktisch orientierter Curriculumkonstruktion. LLF-Berichte, 11, 3–28.
Die älteste nationale wissenschaftliche Institution der Welt ehrt den deutschen Entwicklungspsychologen und kognitiven Neurowissenschaftler für seine herausragenden Leistungen
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen