Sander, M. C., Werkle-Bergner, M., & Lindenberger, U. (2011). Contralateral delay activity reveals lifespan age differences in top-down modulation of working memory contents. Cerebral Cortex, 21(12), 2809–2819. https://doi.org/10.1093/cercor/bhr076
Pauley, C. (2024). Exploring the role of age-related neural dedifferentiation in episodic memory decline [Doktorarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Karlsson, A. E. (2022). Neural oscillations shape the quality and content of episodic memories in young adulthood and older age [Doktorarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Sommer, V. R. (2020). The fidelity of neural representations shapes episodic memory across the human lifespan [Doktorarbeit, Freie Universität Berlin]. https://doi.org/10.17169/refubium-28640
Sander, M. C. (2011). Lifespan age differences in working memory: Insights from behavioral and electrophysiological markers of capacity and selectivity [Doktorarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Karduck, E. (2010). Age differences in visual working memory: The role of alpha-oscillations for the inhibition of irrelevant information [Diplomarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Sander, M. (2007). Binding deficits in visual processing in older adults: An investigation of gamma-band modulation by stimulus size [Diplomarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Morina, F. (2020). Differences in oscillatory mechanisms of episodic memory formation in younger and older adults [Masterarbeit, Ruhr-Universität Bochum].
Pauley, C. (2020). Age differences in the effects of contextualisation on the similarity of memory representations [Masterarbeit, Carl von Ossietzky Universität Oldenburg].
Maier, P. M. (2018). Do neural processes in visual short-term memory change over the life span? Age differences in hemispheric lateralization in contralateral delay activity [Masterarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen