Jenny, M. A., Rieskamp, J., & Nilsson, H. (2014). Inferring conjunctive probabilities from noisy samples: Evidence for the configural weighted average model. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 40(1), 203–217. https://doi.org/10.1037/a0034261
Jenny, M. A., Pachur, T., Williams, S. L., Becker, E., & Margraf, J. (2013). Simple rules for detecting depression. Journal of Applied Research in Memory and Cognition, 2(3), 149–157. https://doi.org/10.1016/j.jarmac.2013.06.001
Nilsson, H., Rieskamp, J., & Jenny, M. A. (2013). Exploring the overestimation of conjunctive probabilities. Frontiers in Psychology, 4, Article 101. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2013.00101
Fuchs, H. M., Jenny, M. A., & Fiedler, S. (2012). Psychologists are open to change, yet wary of rules. Perspectives on Psychological Science, 7(6), 639–642. https://doi.org/10.1177/1745691612459521
Lein, I., & Jenny, M. A. (2023). Communicating health statistics effectively: The power of icon arrays and natural frequency trees. In A. M. Hartkopf & E. Henning (Eds.), Handbook of mathematical science communication (pp. 267–281). World Scientific. https://doi.org/10.1142/9789811253072_0015
Lein, I., Keller, N., & Jenny, M. A. (2020). Was Ärzte und Ärztinnen über Testergebnisse, Früherkennungsuntersuchungen, medizinische Risiken und Risikokommunikation wissen müssen. In D. Schilling & J. Riemann (Eds.), Prävention gastroenterologischer Tumorerkrankungen: Primär-, Sekundär- und Tertiärprävention (pp. 49–62). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-58879-6_2
Jenny, M. A. (2015). The conjunction effect. In M. Altman (Ed.), Real-world decision making: An encyclopedia of behavioral economics (pp. 71–72). ABC-CLIO.
Jenny, M. A. (2015). The dilution effect. In M. Altman (Ed.), Real-world decision making: An encyclopedia of behavioral economics (pp. 94–95). ABC-CLIO.
Jenny, M. A. (2015). Fast and frugal decision trees. In M. Altman (Ed.), Real-world decision making: An encyclopedia of behavioral economics (pp. 152–154). ABC-CLIO.
van den Bos, W., Jenny, M. A., & Wulff, D. U. (2014). Open minded psychology. In S. A. Moore (Ed.), Issues in open research data (pp. 107–127). Ubiquity Press.
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen