Wrzus, C., Wagner, G. G., & Riediger, M. (2016). Personality-situation transactions from adolescence to old age. Journal of Personality and Social Psychology, 110(5), 782–799. https://doi.org/10.1037/pspp0000054
Wagner, J., Wrzus, C., Neyer, F., & Lang, F. R. (2015). Social network characteristics of early midlife voluntarily and involuntarily childless couples. Journal of Family Issues, 36(1), 87–110. https://doi.org/10.1177/0192513X13490931
Wrzus, C., Luong, G., Wagner, G. G., & Riediger, M. (2015). Can't get it out of my head: Age differences in affective responses vary with elapsed time after, and preoccupation with, daily hassles. Emotion, 15(2), 257–269. https://doi.org/10.1037/emo0000019
Neyer, F. J., Mund, M., Zimmermann, J., & Wrzus, C. (2014). Personality-relationship transactions revisited. Journal of Personality, 82(6), 539–550. https://doi.org/10.1111/jopy.12063
Riediger, M., Wrzus, C., Klipker, K., Müller, V., Schmiedek, F., & Wagner, G. G. (2014). Outside of the laboratory: Associations of working-memory performance with psychological and physiological arousal vary with age. Psychology and Aging, 29(1), 103–114. https://doi.org/10.1037/a0035766
Riediger, M., Wrzus, C., & Wagner, G. G. (2014). Happiness is pleasant, or is it? Implicit representations of affect valence are associated with contra-hedonic motivation and mixed affect in daily life. Emotion, 14(5), 950–961. https://doi.org/10.1037/a0037711
Wrzus, C., Müller, V., Wagner, G. G., Lindenberger, U., & Riediger, M. (2014). Affect dynamics across the lifespan: With age, heart rate reacts less strongly, but recovers more slowly from unpleasant emotional situations. Psychology and Aging, 29(3), 563–576. https://doi.org/10.1037/a0037451
Wrzus, C., Wagner, G. G., & Riediger, M. (2014). Feeling good when sleeping in? Day-to-day associations between sleep duration and affective well-being differ from youth to old age. Emotion, 14(3), 624–628. https://doi.org/10.1037/a0035349
Lang, F. R., Wagner, J., Wrzus, C., & Neyer, F. J. (2013). Personal effort in social relationships across adulthood. Psychology and Aging, 28(2), 529–539. https://doi.org/10.1037/a0032221
Wrzus, C., Hänel, M., Wagner, J., & Neyer, F. J. (2013). Social network changes and life events across the lifespan: A meta-analysis. Psychological Bulletin, 139(1), 53–80. https://doi.org/10.1037/a0028601
Das Learning Variability Network Exchange (LEVANTE) ist eine globale Initiative, die darauf abzielt, unser Verständnis der Lernvariabilität von Kindern zu verbessern
Die älteste nationale wissenschaftliche Institution der Welt ehrt den deutschen Entwicklungspsychologen und kognitiven Neurowissenschaftler für seine herausragenden Leistungen
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen