Koustakas, T. (2024). Exploring the representational space of diverse music styles in the auditory cortex: A connection with timbral acoustic features [Masterarbeit, Freie Universität Berlin].
Popielarz, O. (2021). Combined intervention and the brain: Effects of combining language learning training with physical exercise on structure of ageing brains [Masterarbeit, Freie Universität Berlin].
Koustakas, T. (2021). Resting state functional connectivity predicts performance in an interval-identification musical task [Bachelorarbeit, Freie Universität Berlin].
Akhter-Khan, S. C. (2018). Investigating neural substrates of fluid intelligence in older adults: A Cross-sectional baseline analysis [Bachelorarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Kamp, F. (2018). Differences in pitch processing between amateur and aspiring professional musicians during an auditory oddball task [Bachelorarbeit, Freie Universität Berlin].
Wenger, E., Düzel, S., Polk, S. E., Bodammer, N. C., Misgeld, C., Porst, J., Wolfrath, B., Kühn, S., & Lindenberger, U. (2022). Vamos en bici: Study protocol of an investigation of cognitive and neural changes following language training, physical exercise training, or a combination of both. BioRxiv, January 31, 2022. https://doi.org/10.1101/2022.01.30.478181
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen