Bögl, K. (2018). Early stress in body, brain, and behavior. Modeling the relations of a chronic stress measure, hippocampal subfield volume, and mnemonic similarity decision in six-to-seven-year old children [Masterarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Meine, L. E. (2017). The effects of chronic stress on reward anticipation-mediated memory enhancement in children [Masterarbeit, Freie Universität Berlin].
Grande, X. (2015). Two routes towards successful associative recall: Neural correlates of direct versus iterative recall in healthy older adults [Masterarbeit, Freie Universität Berlin].
Cordi, M. (2011). Memory belief: Lifespan age differences and its relation to episodic memory performance [Masterarbeit, Eberhard Karls Universität Tübingen].
Ay, D. S., Wenke, D., & Shing, Y. L. (2015). Learning beyond rules: Are children better at spontaneously changing their strategy than adults? [Bachelorarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Haile, A. (2011). Episodic memory plasticity in adulthood: Gains and transfer effects of imagery training and its relation to visual creativity [Bachelorarbeit, Freie Universität Berlin].
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen