Li, S.-C., & Schmiedek, F. (2001). Intelligence: Central conceptions and psychometric models. In International Encyclopedia of the Social and Behavioral Sciences (Vol. 11, pp. 7635–7641). Elsevier Science.
Sander, J. (2022). Development throughout the adult life span: Stability and change in personality traits and social participation [Doktorarbeit, Freie Universität Berlin].
Oschwald, J. (2019). The longitudinal covariation of brain structure changes and cognitive ability changes in healthy aging [Doktorarbeit, University of Zurich].
Wolff, J. K. (2011). Social support and subjective health as within-person processes: Adult age differences in intraindividual variability and in associations between social support and physical and emotional well-being [Doktorarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Brose, A. (2009). Daily stress, affect, self-regulation, and cognitive performance: Person-context and cross-domain couplings in younger and older adults [Doktorarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Kleinspehn, A. (2008). Goal-directed interpersonal action synchronization across the lifespan: A dyadic drumming study [Doktorarbeit, Freie Universität Berlin].
Shing, Y. L. (2008). Dynamics of episodic memory across the lifespan: Interaction between associative and strategic components [Doktorarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Schmiedek, F. (2003). The structure of cognitive abilities in old and very old age: On the importance of specific group factors in a dedifferentiated factor space [Doktorarbeit, Freie Universität Berlin].
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen