von Oertzen, T. (2010). Power equivalence in structural equation modeling. British Journal of Mathematical and Statistical Psychology, 63(2), 257–272. https://doi.org/10.1348/000711009X441021
von Oertzen, T., & Boker, S. M. (2010). Time delay embedding increases estimation precision of models of intraindividual variability. Psychometrika, 75(1), 158–175. https://doi.org/10.1007/s11336-009-9137-9
von Oertzen, T., Hertzog, C., Lindenberger, U., & Ghisletta, P. (2010). The effect of multiple indicators on the power to detect inter-individual differences in change. British Journal of Mathematical and Statistical Psychology, 63(3), 627–646. https://doi.org/10.1348/000711010X486633
Bodirsky, M., Nordh, G., & von Oertzen, T. (2009). Integer programming with 2-variable equations and 1-variable inequalities. Information Processing Letters, 109(11), 572–575. https://doi.org/10.1016/j.ipl.2009.01.025
Hertzog, C., von Oertzen, T., Ghisletta, P., & Lindenberger, U. (2008). Evaluating the power of latent growth curve models to detect individual differences in change. Structural Equation Modeling, 15(4), 541–563. https://doi.org/10.1080/10705510802338983
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen