Werkle-Bergner, M. (2009). Age differences in episodic memory and visual perception across the lifespan: Insights into dynamic structure-function relations from behavioral and electrophysiological investigations [Doktorarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Werkle-Bergner, M. (2019). Associative and strategic components of memory development across the lifespan: Towards the neural correlates [Habilitationsschrift, Ruhr-Universität Bochum].
Meyberg, S. (2011). The microsaccadic lambda response as an attentional probe: A study using simultaneous ERP and eye-movement recordings [Diplomarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Karduck, E. (2010). Age differences in visual working memory: The role of alpha-oscillations for the inhibition of irrelevant information [Diplomarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Sander, M. (2007). Binding deficits in visual processing in older adults: An investigation of gamma-band modulation by stimulus size [Diplomarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Brundisch, L. (2024). Cognitive maps in the making: Assessing spatial memory strategies and reversal learning in children [Masterarbeit, Universität Potsdam].
Chikezie, M. (2024). Hippocampal changes between encoding- and retrieval-related activity in associative episodic memory: An EEG study in older and younger adults [Masterarbeit, Freie Universität Berlin].
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen