Brandmaier, A. M., & Jacobucci, R. C. (2023). Machine learning approaches to structural equation modeling. In R. H. Hoyle (Ed.), Handbook of structural equation modeling (2nd ed., pp. 722–739). Guilford Press.
Brandmaier, A. M., Driver, C. C., & Voelkle, M. C. (2018). Recursive partitioning in continuous time analysis. In K. van Montfort, J. H. L. Oud, & M. C. Voelkle (Eds.), Continuous time modeling in the behavioral and related sciences (pp. 259–282). Springer.
Brandmaier, A. M., von Oertzen, T., McArdle, J. J., & Lindenberger, U. (2014). Exploratory data mining with structural equation model trees. In J. J. McArdle & G. Ritschard (Eds.), Contemporary issues in exploratory data mining in the behavioral sciences (pp. 96–127). Routledge.
Peikert, A. (2023). Towards transparency and Open Science: A principled perspective on computational reproducibility and preregistration [Doktorarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin]. https://doi.org/10.18452/27056
Brandmaier, A. M. (2011). Permutation distribution clustering and structural equation model trees [Doktorarbeit, Universität des Saarlandes Saarbrücken].
Brandmaier, A. M., Ram, N., Wagner, G. G., & Gerstorf, D. (2017). Terminal decline in well-being: The role of multi-indicator constellations of physical health and psychosocial correlates (SOEPpapers on Multidisciplinary Panel Data Research No. 912). DIW.
Ernst, M. S., Stukalov, A., Brandmaier, A. M., & Peikert, A. (2025). StructuralEquationModels.jl: A Julia package for extensible and efficient structural equation modeling. PsyArXiv, April 18, 2025. https://doi.org/10.31234/osf.io/zwe8g_v1
Das Learning Variability Network Exchange (LEVANTE) ist eine globale Initiative, die darauf abzielt, unser Verständnis der Lernvariabilität von Kindern zu verbessern
Die älteste nationale wissenschaftliche Institution der Welt ehrt den deutschen Entwicklungspsychologen und kognitiven Neurowissenschaftler für seine herausragenden Leistungen
Forschungsstipendium für Nachwuchswissenschaftler*innen, deren Arbeit der Verbesserung des Lernens und der Entwicklung von Kindern und Jugendlichen weltweit gewidmet ist
Gefördertes Forschungsprojekt untersucht epigenetische Mechanismen, die sozioökonomische Ungleichheiten in der körperlichen und kognitiven Gesundheit im Lebensverlauf beeinflussen