Ulman Lindenberger - Publikationen

Zeitschriftenartikel (4)

2004
Zeitschriftenartikel
Ghisletta, P., & Lindenberger, U. (2004). Static and dynamic longitudinal structural analyses of cognitive changes in old age. Gerontology, 50(1), 12–16. https://doi.org/10.1159/000074383
Zeitschriftenartikel
Kray, J., Eber, J., & Lindenberger, U. (2004). Age differences in executive functioning across the lifespan: The role of verbalization in task preparation. Acta Psychologica, 115(2/3), 143–165.
Zeitschriftenartikel
Li, S.-C., Lindenberger, U., Hommel, B., Aschersleben, G., Prinz, W., & Baltes, P. B. (2004). Transformations in the couplings among intellectual abilities and constituent cognitive processes across the life span. Psychological Science, 15(3), 155–163.
Zeitschriftenartikel
Lövdén, M., Ghisletta, P., & Lindenberger, U. (2004). Cognition in the Berlin Aging Study (BASE): The first ten years. Aging, Neuropsychology, and Cognition, 11(2-3), 104–133.

Buch (1)

2004
Buch
Mecklinger, A., Zimmer, H., & Lindenberger, U. (2004). Bound in memory: insights from behavioral and neuropsychological studies. Shaker.

Buchkapitel (2)

2004
Buchkapitel
Brehmer, Y., Müller, V., von Oertzen, T., & Lindenberger, U. (2004). Episodic memory in childhood and old age: The role of cortical coherence. In Bound in memory: Insights from behavioral and neuropsychological studies (pp. 69–91). Shaker.
Buchkapitel
Lindenberger, U., & Ghisletta, P. (2004). Modeling longitudinal changes in old age: From covariance structures to dynamic systems. In New frontiers in cognitive aging (pp. 199–216). Oxford University Press.

Forschungspapier (1)

2004
Forschungspapier
Brehmer, Y., Stoll, G., Bergner, S., Benoit, R., von Oertzen, T., & Lindenberger, U. (2004). Selection of high-imagery words for the study of episodic memory from middle childhood to old age (Saarland University / Technical Report No. 2005). Saarland University.

Zeitungsartikel (1)

2004
Zeitungsartikel
Baltes, P. B., & Lindenberger, U. (2004, Oktober 23). Geist im Alter: Bei der Geburt ist man am wenigstens das, was man werden kann. Der individuelle Lebenslauf entsteht beim Menschen als Ko-Konstruktion der Einflüsse aus Kultur und Biologie. Frankfurter Allgemeine Zeitung, p. 37.
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