Buchkapitel (494)

2005
Buchkapitel
Oberauer, K., Wilhelm, O., & Schmiedek, F. (2005). Experimental strategies in multivariate research. In A. Beauducel, B. Biehl, M. Bosniak, W. Conrad, G. Schönberger, & D. Wagener (Eds.), Multivariate research strategies: Festschrift in Honor of Werner W. Wittmann (pp. 119–149). Shaker Verlag.
Buchkapitel
Schmiedek, F. (2005). Item response theory and the measurement of cognitive processes. In O. Wilhelm & R. W. Engle (Eds.), Handbook of understanding and measuring intelligence (pp. 265–277). Sage.
Buchkapitel
Smith, J., & Jopp, D. (2005). Geschlechterdifferenzen im Alter(n). In N. Bierbaumer, S.-H. Filipp, & U. M. Staudinger (Eds.), Enzyklopädie der Psychologie: Vol. C, V, 6. Entwicklungspsychologie des mittleren und höheren Erwachsenenalters (pp. 501–524). Hogrefe.
2004
Buchkapitel
Bäckman, L., Small, B. J., & Fratiglioni, L. (2004). Cognitive deficits in preclinical Alzheimer's disease: current knowledge and future directions. In R. A. Dixon, L. Bäckman, & L.-G. Nilsson (Eds.), New frontiers in cognitive aging (pp. 161–177). Oxford University Press.
Buchkapitel
Baltes, P. B. (2004). Laudatio für Prof. Dr. Dr. h. c. mult. Friedhart Klix. In B. Krause & W. Krause (Eds.), Psychologie im Kontext der Naturwissenschaften: Beiträge zur menschlichen Informationsverarbeitung: Festschrift für Friedhart Klix zum 75. Geburtstag (pp. 21–26). trafo Verlag.
Buchkapitel
Baltes, P. B. (2004). Der Generationenkrieg kann ohne mich stattfinden: Wir sind alle jung und alt zugleich. Warum die Deutschen ihre Einstellung zum Alter radikal ändern müssen. In Deutscher Hochschulverband (Ed.), Glanzlichter der Wissenschaft: Ein Almanach (pp. 27–31). Lucius und Lucius.
Buchkapitel
Baltes, P. B. (2004). Das Zeitalter des permanent unfertigen Menschen: Lebenslanges Lernen nonstop? In R. Busch (Ed.), Alternsmanagement im Betrieb: Ältere Arbeitnehmer - zwischen Frühverrentung und Verlängerung der Lebensarbeitszeit (pp. 35–52). Hampp.
Buchkapitel
Brehmer, Y., Müller, V., von Oertzen, T., & Lindenberger, U. (2004). Episodic memory in childhood and old age: The role of cortical coherence. In A. Mecklinger, H. Zimmer, & U. Lindenberger, Bound in memory: Insights from behavioral and neuropsychological studies (pp. 69–91). Shaker.
Buchkapitel
Kunzmann, U. (2004). Approaches to a good life: the emotional-motivational side to wisdom. In P. A. Linley & S. Joseph (Eds.), Positive psychology in practice (pp. 504–517). Wiley.
Buchkapitel
Li, S.-C., & Kunzmann, U. (2004). Research on intelligence in German-speaking countries. In R. J. Sternberg (Ed.), International handbook of intelligence (pp. 135–169). Cambridge University Press.
Buchkapitel
Lindenberger, U., & Ghisletta, P. (2004). Modeling longitudinal changes in old age: From covariance structures to dynamic systems. In R. A. Dixon, L. Bäckman, & L.-G. Nilsson (Eds.), New frontiers in cognitive aging (pp. 199–216). Oxford University Press.
Buchkapitel
Nyberg, L., & Bäckman, L. (2004). Cognitive aging: a view from brain imaging. In R. A. Dixon, L. Bäckman, & L.-G. Nilsson (Eds.), New frontiers in cognitive aging (pp. 135–159). Oxford University Press.
Buchkapitel
Riediger, M. (2004). Lebenslanges Lernen. In D. Dettling, C. Prechtl, & Vbw, Vereinigung der Bayerischen Wirtschaft e.V. (Eds.), Weißbuch Bildung: Für ein dynamisches Deutschland (pp. p. 78-p. 84). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Buchkapitel
Smith, J., & Gerstorf, D. (2004). Ageing differently: Potential and limits. In S. O. Daatland & S. Biggs (Eds.), Ageing and diversity: Multiple pathways and cultural migrations (pp. 13–28). Policy Press.
2003
Buchkapitel
Aspinwall, L. G., & Staudinger, U. M. (2003). A psychology of human strengths: Some central issues of an emerging field. In L. G. Aspinwall & U. M. Staudinger (Eds.), A psychology of human strengths: Fundamental questions and future directions for a positive psychology (pp. 9–22). American Psychological Association.
Buchkapitel
Baltes, P. B. (2003). Alter und Altern als unvollendete Architektur der Humanontogenese. In N. C. Karafyllis (Ed.), Biofakte: Versuch über den Menschen zwischen Artefakt und Lebewesen (pp. 245–273). mentis.
Buchkapitel
Baltes, P. B. (2003). On the incomplete architecture of human ontogeny: Selection, optimization, and compensation as foundation of developmental theory. In U. M. Staudinger & U. Lindenberger (Eds.), Understanding human development: Dialogues with lifespan psychology (pp. 17–43). Kluwer.
Buchkapitel
Baltes, P. B., & Freund, A. M. (2003). Human strengths as the orchestration of wisdom and selective optimization with compensation. In L. G. Aspinwall & U. M. Staudinger (Eds.), A psychology of human strengths: Fundamental questions and future directions for a positive psychology (pp. 23–35). American Psychological Association.
Buchkapitel
Baltes, P. B., & Freund, A. M. (2003). The intermarriage of wisdom and selective optimization with compensation: Two meta-heuristics guiding the conduct of life. In C. L. M. Keyes & J. Haidt (Eds.), Flourishing: Positive psychology and the life well-lived (pp. 249–273). American Psychological Association.
Buchkapitel
Freund, A. M., & Baltes, P. B. (2003). Strategien guten Alterns. In H. Förstl (Ed.), Lehrbuch der Gerontopsychiatrie und -psychotherapie: Grundlagen - Klinik - Therapie (2nd., ext. and upd. ed., pp. 4–10). Thieme.
Zur Redakteursansicht