Publications of the Institute

Journal Article (3)

1982
Journal Article
Baltes, P. B., & Dittmann-Kohli, F. (1982). Einige einführende Überlegungen zur Intelligenz im Erwachsenenalter. Neue Sammlung, 22, 261–278.
Journal Article
Edelstein, W., & Noam, G. G. (1982). Regulatory structures of the self and 'postformal' stages in adulthood. Human Development, 25(6), 407–422.
Journal Article
Lachman, M. E., Baltes, P. B., Nesselroade, J. R., & Willis, S. L. (1982). Examination of personality-ability relationships in the elderly: The role of the contextual (interface) assessment mode. Journal of Research in Personality, 16, 485–501.

Book (5)

1982
Book
Anders, K. (1982). Von Worten zur Syntax: Spracherwerb im Dialog. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Book
Auwärter, M. (1982). Sprachgebrauch in Abhängigkeit von Merkmalen der Sprecher und der Sprechsituation: eine soziolinguistische Untersuchung. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Book
Edelstein, W., & Keller, M. (Eds.). (1982). Perspektivität und Interpretation: Beiträge zur Entwicklung des sozialen Verstehens. Suhrkamp.
Book
Hess, J. P. (1982). Empirische Sozialforschung und automatisierte Datenverarbeitung. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Book
Reuss, S. (1982). Die Verwirklichung der Vernunft: Hegels emanzipatorisch-affirmative Bildungstheorie. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.

Book Chapter (7)

1982
Book Chapter
Baltes, M. M., & Baltes, P. B. (1982). Microanalytical research on environmental factors and plasticity in psychological aging. In T. M. Field, A. Huston, H. C. Quay, L. Troll, & G. E. Finley (Eds.), Review of human development (pp. 524–539). Wiley.
Book Chapter
Baltes, P. B. (1982). Life-span developmental psychology: Some converging observations on history and theory. In K. W. Schaie & J. Geiwitz (Eds.), Readings in adult development and aging (pp. 12–25). Little, Brown and Co.
Book Chapter
Baltes, P. B., & Willis, S. L. (1982). Plasticity and enhancement of intellectual functioning in old age: Penn State's Adult Development and Enrichment Project (ADEPT). In F. I. M. Craik & S. Trehub (Eds.), Aging and cognitive processes (pp. 353–389). Plenum Press.
Book Chapter
Edelstein, W., & Keller, M. (1982). Perspektivität und Interpretation: Zur Entwicklung des sozialen Verstehens. In W. Edelstein & M. Keller (Eds.), Perspektivität und Interpretation: Beiträge zur Entwicklung des sozialen Verstehens (pp. 9–43). Suhrkamp.
Book Chapter
Edelstein, W., Keller, M., & Wahlen, K. (1982). Entwicklung sozial-kognitiver Prozesse: Eine theoretische und empirische Rekonstruktion. In D. Geulen (Ed.), Perspektivenübernahme und soziales Handeln: Texte zur sozial-kognitiven Entwicklung (pp. 181–204). Suhrkamp.
Book Chapter
Willis, S. L., & Baltes, P. B. (1982). Intelligence in adulthood and aging: Contemporary issues. In K. W. Schaie & J. Geiwitz (Eds.), Readings in adult development and aging (pp. 203–220). Little, Brown and Co.
Book Chapter
Willis, S. L., Blieszner, R., & Baltes, P. B. (1982). Intellectual training research in aging: Modification of performance on the fluid ability of figural relations. In K. W. Schaie & J. Geiwitz (Eds.), Readings in adult development and aging (pp. 313–325). Little, Brown and Co.

Working Paper (1)

1982
Working Paper
Mayer, K. U., Papastefanou, G., & Tölke, A. (1982). Editionsregeln: Anweisungen zur Durchsicht und Korrektur einer retrospektiven Lebensverlaufsbefragung. Universität, Sonderforschungsbereich 3, Projekt A4.

Report (1)

1982
Report
Max Planck Institute for Human Development, Max Planck Society (Ed.). (1982). Jahresbericht über die Forschungstätigkeit und die Service-Einheiten November 1981 bis Oktober 1982. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Go to Editor View