Publications of the Institute

Journal Article (18)

1989
Journal Article
Adalbjarnardóttir, S., & Edelstein, W. (1989). Listening to children's voices: Psychological theory and educational implications. Scandinavian Journal of Educational Research, 33(1), 79–97.
Journal Article
Baltes, P. B., & Baltes, M. M. (1989). Optimierung durch Selektion und Kompensation. Zeitschrift für Pädagogik, 35, 85–105.
Journal Article
Baltes, P. B., & Baltes, M. M. (1989). Erfolgreiches Altern: Mehr Jahre und mehr Leben [Successful aging: Add life to years]. Zeitschrift für Gerontopsychologie und -psychiatrie, 2(1-3), 5–10.
Journal Article
Baltes, P. B., Sowarka, D., & Kliegl, R. (1989). Cognitive training research on fluid intelligence in old age: What can older adults achieve by themselves? Psychology and Aging, 4(2), 217–221.
Journal Article
Baumert, J. (1989). La escuela integrada en la Republica Federal de Alemania. Revista de Educacion, 289, 65–90.
Journal Article
Baumert, J. (1989). Wodurch wirken Schulleiter? Forschungsergebnisse zu Schulleitung und Schulkultur. Pädagogik, 41(11), 26–30.
Journal Article
Baumert, J., Schmitz, B., Roeder, P. M., & Sang, F. (1989). Zur Optimierung von Leistungsförderung und Chancenausgleich in Schulklassen: Explorative Untersuchungen mittels HYPAG. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 21(3), 201–222.
Journal Article
Blossfeld, H.-P., Hamerle, A., & Mayer, K. U. (1989). Hazardraten-Modelle in den Wirtschafts- und Sozialwissenschaften. Allgemeines Statistisches Archiv, 73, 213–238.
Journal Article
Chapman, M., & Lindenberger, U. (1989). Concrete operations and attentional capacity. Journal of Experimental Child Psychology, 47, 236–258.
Journal Article
Edelstein, W. (1989). Throskarannsókn á Islandi. Tímarit Háskóla Islands, 4(4), 27–43.
Journal Article
Heckhausen, J., Dixon, R. A., & Baltes, P. B. (1989). Gains and losses in development throughout adulthood as perceived by different adult age groups. Developmental Psychology, 25(1), 109–121.
Journal Article
Jacobsen, T., & Edelstein, W. (1989). Beziehungen über Zeit und Raum hinweg: Beeinflussen interne Bindungsmodelle die kognitive Entwicklung von Kindern und Jugendlichen? MPG-Spiegel, 2, 3–6.
Journal Article
Kliegl, R., Smith, J., & Baltes, P. B. (1989). Testing-the-limits and the study of adult age differences in cognitive plasticity of a mnemonic skill. Developmental Psychology, 25(2), 247–256.
Journal Article
Lindenberger, U., Smith, J., & Baltes, P. B. (1989). Das Altern der Intelligenz: Möglichkeiten und Grenzen [Intellectual aging: Potential and limits]. Münchener Medizinische Wochenschrift, 131(6), 93–96.
Journal Article
Mayer, K. U. (1989). Empirische Sozialstrukturanalyse und Theorien der gesellschaftlichen Entwicklung. Soziale Welt, 40(1-2), 297–308.
Journal Article
Mayer, K. U. (1989). Das Altern der Gesellschaft: Theorie- und methodenkritische Anmerkungen. Zeitschrift für Gerontopsychologie und -psychiatrie, 2(1-3), 67–74.
Journal Article
Mayer, K. U., & Schoepflin, U. (1989). The state and the life course. Annual Review of Sociology, 15, 187–209. https://doi.org/10.1146/annurev.so.15.080189.001155
Journal Article
Staudinger, U. M., Cornelius, S. W., & Baltes, P. B. (1989). The aging of intelligence: potential and limits. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 503, 43–59.

Book (8)

1989
Book
Allmendinger, J. (1989). Career mobility dynamics: a comparative analysis of the United States, Norway, and West Germany. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Book
Blossfeld, H.-P., Hamerle, A., & Mayer, K. U. (1989). Event history analysis: Statistical theory and application in the social sciences. Erlbaum.
Go to Editor View