Publikationen von Gerd Gigerenzer
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Zeitschriftenartikel (301)
2009
Zeitschriftenartikel
García-Retamero, R., Takezawa, M., & Gigerenzer, G. (2009). Incidencia del aprendizaje grupal en los procesos de adquisición de información. Psicothema, 21(3), 369–375.
Zeitschriftenartikel
Gigerenzer, G. (2009). Surrogates for theory. APS Observer, 22(2), 21–23.
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Gigerenzer, G. (2009). Making sense of health statistics. Bulletin of the World Health Organization, 87(8), 567–567.
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Gigerenzer, G., & Brighton, H. J. (2009). Homo heuristicus: Why biased minds make better inferences. Topics in Cognitive Science, 1(1), 107–143. https://doi.org/10.1111/j.1756-8765.2008.01006.x
(Reprinted in Heuristics: The foundations of adaptive behavior, pp. 2-27, by G. Gigerenzer, R. Hertwig, & T. Pachur, Eds., 2011, New York: Oxford University Press)
(Croatian translation: Homo heuristicus. In Uvod u bihevioralnu ekonomiju, pp. 371–390, by D. Polsek & K. K. Bovan, Eds., 2014, Zagreb: Institut Drutvenih Znanosti Ivo Pila).
(Croatian translation: Homo heuristicus. In Uvod u bihevioralnu ekonomiju, pp. 371–390, by D. Polsek & K. K. Bovan, Eds., 2014, Zagreb: Institut Drutvenih Znanosti Ivo Pila).
Zeitschriftenartikel
Gigerenzer, G., & Gaissmaier, W. (2009). Warum wir verständliche Informationen brauchen. Berliner Ärzte, 46(5), 3–3.
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Gigerenzer, G., Gaissmaier, W., Kurz-Milcke, E., , & (2009). Glaub keiner Statistik, die du nicht verstanden hast. Gehirn & Geist, (10), 34–39.
Zeitschriftenartikel
Gigerenzer, G., Gaissmaier, W., Kurz-Milcke, E., , & (2009). Knowing your chances. Scientific American Mind, 20(2), 44–51.
(Reprinted and translated in Gehirn & Geist, 2009, and Gehirn & Geist: Basiswissen, 1/2013).
Zeitschriftenartikel
Gigerenzer, G., Mata, J., & (2009). Public knowledge of benefits of breast and prostate cancer screening in Europe. Journal of the National Cancer Institute, 101(17), 1216–1220. https://doi.org/10.1093/jnci/djp237
(Reprinted in Transparent communication of health risks: Overcoming cultural differences, pp. 67-78, by R. Garcia-Retamero & M. Galesic, Eds., 2013, New York: Springer).
Zeitschriftenartikel
Gigerenzer, G., Mata, J., , & Feufel, M. (2009). Wie informiert ist die Bevölkerung über den Nutzen der Krebsfrüherkennung? Europaweite Studie erfasst Kenntnisstand. Onkologie Heute, 5, 8–10.
Zeitschriftenartikel
Goldstein, D. G., & Gigerenzer, G. (2009). Fast and frugal forecasting. International Journal of Forecasting, 25(4), 760–772. https://doi.org/10.1016/j.ijforecast.2009.05.010