Publikationen von Swantje Dettmers
Alle Typen
Zeitschriftenartikel (5)
2012
Zeitschriftenartikel
Dettmers, S., & Trautwein, U. (2012). Students' emotions during homework: Structures, self-concept antecedents, and achievement outcomes. Learning and Individual Differences, 22(2), 225–234. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2011.04.006
, , , , , 2011
Zeitschriftenartikel
Dettmers, S., Trautwein, U., Lüdtke, O., , , & (2011). Students' emotions during homework in mathematics: Testing a theoretical model of antecedents and achievement outcomes. Contemporary Educational Psychology, 36(1), 25–35. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2010.10.001
2010
Zeitschriftenartikel
Dettmers, S., Trautwein, U., Lüdtke, O., Kunter, M., & Baumert, J. (2010). Homework works if homework quality is high: Using multilevel modeling to predict the development of achievement in mathematics. Journal of Educational Psychology, 102(2), 467–482. https://doi.org/10.1037/a0018453
2009
Zeitschriftenartikel
Dettmers, S., Trautwein, U., & Lüdtke, O. (2009). Eine Frage der Qualität? Die Rolle der Hausaufgabenqualität für Hausaufgabenverhalten und Leistung. Unterrichtswissenschaft, 37(3), 196–212.
Zeitschriftenartikel
Dettmers, S., Trautwein, U., & Lüdtke, O. (2009). The relationship between homework time and achievement is not universal: Evidence from multilevel analyses in 40 countries. School Effectiveness and School Improvement, 20(4), 375–405. https://doi.org/10.1080/09243450902904601
Buchkapitel (2)
2010
Buchkapitel
Dettmers, S., Trautwein, U., Neumann, M., & Lüdtke, O. (2010). Aspekte von Wissenschaftspropädeutik. In U. Trautwein, M. Neumann, G. Nagy, O. Lüdtke, & K. Maaz (Eds.), Schulleistungen von Abiturienten: Die neu geordnete gymnasiale Oberstufe auf dem Prüfstand (pp. 243–266). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Buchkapitel
Trautwein, U., Dettmers, S., & Neumann, M. (2010). Die neu geordnete Oberstufe: Die Sicht von Abiturienten, Eltern, Schul- und Fachleitern. In U. Trautwein, M. Neumann, G. Nagy, O. Lüdtke, & K. Maaz (Eds.), Schulleistungen von Abiturienten: Die neu geordnete gymnasiale Oberstufe auf dem Prüfstand (pp. 109–126). VS Verlag für Sozialwissenschaften.