Zeitschriftenartikel (913)

2001
Zeitschriftenartikel
Johnson, J. G., & Busemeyer, J. R. (2001). Multi-stage decision making: The effect of planning horizon length on dynamic consistency. Theory and Decision, 51(2-4), 217–246.
Zeitschriftenartikel
Kameda, T., Takezawa, M., Tindale, R. S., & Smith, C. M. (2001). Social sharing and risk reduction: Exploring a computational algorithm for the psychology of windfall gains. Evolution and Human Behavior, 23(1), 11–33.
Zeitschriftenartikel
King, J. M. B., & Hutchinson, J. M. C. (2001). Site fidelity and recurrence of some migrant bird species in the Gambia. Ringing and Migration, 20, 292–302.
Zeitschriftenartikel
Krappmann, L. (2001). Kinder in sich wandelnden sozialen Lebenswelten. Gilde Rundbrief, 55(2), 11–22.
Zeitschriftenartikel
Krappmann, L. (2001). Keine Angst vor Flexibilisierung: Wie Beziehung auch unter veränderten Bedingungen gelingen kann. Kindergarten Heute, 31(11/12), 6–13.
Zeitschriftenartikel
Krappmann, L. (2001). Bindungsforschung und Kinder- und Jugendhilfe: Was haben sie einander zu bieten? Neue Praxis, 31(4), 338–346.
Zeitschriftenartikel
Krappmann, L. (2001). No parenting independent of culture: Commentary. Newsletter of the International Society for the Study of Behavioural Development, 38(1), 15–16.
Zeitschriftenartikel
Krauss, S., & Wassner, C. (2001). Wie man das Testen von Hypothesen einführen sollte. Stochastik in der Schule, 21(1), 29–34.
Zeitschriftenartikel
Kurzenhäuser, S. (2001). Risikokommunikation in der BSE-Krise: Illusorische Sicherheit und Transparenz. Bundesgesundheitsblatt - Gesundheitsforschung - Gesundheitsschutz, 44(4), 336–340.
Zeitschriftenartikel
Lamm, C., Bauer, H., Vitouch, O., Durec, S., Gronister, R., & Gstättner, R. (2001). Restriction of task processing time affects cortical activity during processing of a cognitive task: An event-related slow cortical potential study. Cognitive Brain Research, 10, 275–282.
Zeitschriftenartikel
Martignon, L., Atmaca, S., & Krauss, S. (2001). Wie kann man Wahlergebnisse und AIDS-Risiken intuitiv darstellen: Ein Kommentar zu den Beiträgen von Hildebrand und Quermann. Stochastik in der Schule, 21(1), 11–13.
Zeitschriftenartikel
Matter-Walstra, K., & Hoffrage, U. (2001). Individuelle Entscheidungsfindung am Beispiel der Brustkrebs-Früherkennung: Erfahrungen aus Fokusgruppen in der Schweiz. Schweizer Zeitschrift für Managed Care und Care Management, 3(5), 26–29.
Zeitschriftenartikel
Mellers, B., Hertwig, R., & Kahneman, D. (2001). Do frequency representations eliminate conjunction effects? An exercise in adversarial collaboration. Psychological Science, 12(4), 269–275.
Zeitschriftenartikel
Mellers, B., Hertwig, R., & Kahneman, D. (2001). Erratum to "Do frequency representations eliminate conjunction effects? An exercise in adversarial collaboration" [Psychological Science, 12(4), 2001, 269-275]. Psychological Science, 12(6), 536.
Zeitschriftenartikel
Müller-Brettel, M. (2001). Citation indices - Objektivität und magisches Denken. Gegenworte, 8, 32–34.
Zeitschriftenartikel
Noble, J., Todd, P. M., & Tuci, E. (2001). Explaining social learning of food preferences without aversions: An evolutionary simulation model of Norway rats. Proceedings of the Royal Society of London: B, Biological Sciences, 268, 141–149.
Zeitschriftenartikel
Raab, M. (2001). North American Society for Psychology of Sport and Physical Activity (NASPSPA): Unter uns: ohne uns. Tagungsbesprechung. Psychologie und Sport, 8(1), 42–43.
Zeitschriftenartikel
Reise, H., & Hutchinson, J. M. C. (2001). Morphological variation in terrestrial slug Deroceras turcicum (Simroth, 1894) and a northern extension of its range in Central Europe. Folia Malacologica, 9(2), 63–71.
Zeitschriftenartikel
Schorer, J., & Raab, M. (2001). Effekte der Teach-Back-Methode beim motorischen Lernen. Motor Control and Learning [e-Journal], 1–7.
Zeitschriftenartikel
Sedlmeier, P., & Gigerenzer, G. (2001). Teaching Bayesian reasoning in less than two hours. Journal of Experimental Psychology: General, 130(3), 380–400.
Zur Redakteursansicht