Publikationen von Olaf Köller
Alle Typen
Zeitschriftenartikel (80)
2001
Zeitschriftenartikel
Köller, O., Schnabel, K.-U., & Baumert, J. (2001). Does interest matter? The relationship between academic interest and achievement in mathematics. Journal for Research in Mathematics Education, 32(5), 448–470.
Zeitschriftenartikel
Köller, O., & Trautwein, U. (2001). Evaluation mit TIMSS-Instrumenten: Untersuchungen in der 8. Jahrgangsstufe an fünf Gesamtschulen. Die Deutsche Schule, 93(2), 167–185.
Zeitschriftenartikel
Köller, O., & Baumert, J. (2001). Reunification of East and West German school systems: Longitudinal multilevel modeling study of the big-fish-little-pond effect on academic self-concept. American Educational Research Journal, 38(2), 321–350.
,
Zeitschriftenartikel
Köller, O. (2001). Frame of reference effects following the announcement of exam results: Brief research report. Contemporary Educational Psychology, 26(2), 277–287.
, &
Zeitschriftenartikel
Köller, O. (2001). Dimensional comparisons: An experimental approach to the internal/external frame of reference model. Journal of Educational Psychology, 93(4), 826–835.
, &
Zeitschriftenartikel
Trautwein, U., Köller, O., & Baumert, J. (2001). Lieber oft als viel: Hausaufgaben und die Entwicklung von Leistung und Interesse im Mathematik-Unterricht der 7. Jahrgangsstufe. Zeitschrift für Pädagogik, 47(5), 703–724.
Zeitschriftenartikel
Köller, O. (2001). The validity of the ICD-10 classification of recurrent affective disorders: Do endogenous and psychogenic depressions form a homogenous diagnostic group? Psychopathology, 34, 36–42.
, , , , & 2000
Zeitschriftenartikel
Köller, O., Daniels, Z., Schnabel, K.-U., & Baumert, J. (2000). Kurswahlen von Mädchen und Jungen im Fach Mathematik: Zur Rolle des fachspezifischen Selbstkonzepts und Interesses. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 14(1), 26–37.
Zeitschriftenartikel
Köller, O., Schnabel, K.-U., & Baumert, J. (2000). Der Einfluß der Leistungsstärke von Schulen auf das fachspezifische Selbstkonzept der Begabung und das Interesse. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 32(2), 70–80.
Zeitschriftenartikel
Köller, O. (2000). Spontaneous and reactive attributions following academic achievement. Social Psychology of Education, 4(1), 67–86.
, &