Publikationen von Ralph Hertwig
Alle Typen
Hochschulschrift - Master (3)
2019
Hochschulschrift - Master
(2019). Who finds what repugnant and why? [Masterarbeit, Christian-Albrechts-Universität zu Kiel].
2018
Hochschulschrift - Master
Schieck, D. (2018). Prokrastination. Subjektivierung. Affekt.: Eine qualitative Untersuchung der begleitenden Affekte bei der Prokrastination vor dem Hintergrund der Subjektivierung von Arbeit [Masterarbeit, International Psychoanalytic University (IPU) Berlin].
, & 2015
Hochschulschrift - Master
Zilker, V. (2015). The neurodynamics underlying sequential long term memory retrieval in decision making: A DCM study [Masterarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Hochschulschrift - Bachelor (1)
2016
Hochschulschrift - Bachelor
Zakharov, A. (2016). Rational ambiguity aversion? Exploiting the risk-reward structure of the environment [Bachelorarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
Forschungspapier (4)
2022
Forschungspapier
Mata, R., Richter, D., Josef, A., Frey, R., & Hertwig, R. (2022). SOEP-IS 2014 - Individual and age differences in decisions from description and experience (SOEP Survey Papers No. 1097). Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung.
2020
Forschungspapier
Arslan, R. C., , , Drewelies, J., Hertwig, R., & Wagner, G. G. (2020). How people know their risk preference (ECONtribute Discussion Paper No. 031). Reinhard Selten Institute.
Forschungspapier
Hertwig, R., , Lindenberger, U., & Wagner, G. G. (2020). Wie gefährlich ist COVID-19? Die subjektive Risikoeinschätzung einer lebensbedrohlichen COVID-19-Erkrankung im Frühjahr und Frühsommer 2020 in Deutschland (SOEPpapers on Multidisciplinary Panel Data Research No. 1095). DIW.
2019
Forschungspapier
Hertwig, R. (2019). Strategic ignorance in repeated prisoners' dilemma experiments and its effects on the dynamics of voluntary cooperation (CEPA Discussion Papers No. 10). Center for Economic Policy Analysis. https://doi.org/10.25932/publishup-43188
, , , & Bericht (11)
2021
Bericht
. (2021). Digitalisierung und Demokratie: [Stellungnahme]. Nationale Akademie der Wissenschaften Leopoldina [Retrieved June 16, 2021, from https://www.leopoldina.org/publikationen/detailansicht/publication/digitalisierung-und-demokratie-2021/].
English translation: Digitalisation and democracy: Statement. Halle (Saale): Nationale Akademie der Wissenschaften Leopoldina, 2021.
Bericht
. (2021). Kinder und Jugendliche in der Coronavirus-Pandemie: Psychosoziale und edukative Herausforderungen und Chancen. [8. Ad-hoc-Stellungnahme]. Nationale Akademie der Wissenschaften Leopoldina [Retrieved November 29, 2021, from https://www.leopoldina.org/publikationen/detailansicht/publication/kinder-und-jugendliche-in-der-coronavirus-pandemie-psychosoziale-und-edukative-herausforderungen-und-chancen-2021/].
(English translation: Children and adolescents in the COVID-19 pandemic: Psychosocial and educational challenges and opportunities. Halle (Saale): Nationale Akademie der Wissenschaften Leopoldina, 2021).