Publikationen von Ursula M. Staudinger
Alle Typen
Buch (7)
1994
Buch
Staudinger, U. M., Smith, J., & Baltes, P. B. (1994). Handbuch zur Erfassung von weisheitsbezogenem Wissen. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
1989
Buch
Staudinger, U. M. (1989). The study of life review: an approach to the investigation of intellectual development across the life span. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Buchkapitel (48)
2018
Buchkapitel
Lindenberger, U., & Staudinger, U. M. (2018). Höheres Erwachsenenalter. In & U. Lindenberger (Eds.), Entwicklungspsychologie (8th compl. rev. ed., pp. 291–318). Beltz.
2015
Buchkapitel
Lindenberger, U., Delius, J. A. M., & Staudinger, U. M. (2015). Baltes, Paul B. (1939-2006). In (Ed.), International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences (2nd ed., pp. 349–352). Elsevier. https://doi.org/10.1016/B978-0-08-097086-8.61315-6
2012
Buchkapitel
Lindenberger, U., & Staudinger, U. M. (2012). Höheres Erwachsenenalter. In & U. Lindenberger (Eds.), Entwicklungspsychologie (7th complete rev. ed., pp. 283–309). Beltz.
2010
Buchkapitel
Mayer, K. U., Baltes, P. B., , , Delius, J. A. M., , , Smith, J., Staudinger, U. M., , & Wagner, M. (2010). Wissen über das Alter(n): Eine Zwischenbilanz der Berliner Altersstudie. In U. Lindenberger, J. Smith, K. U. Mayer, & P. B. Baltes (Eds.), Die Berliner Altersstudie (3rd ext. ed., pp. 623–658). Akademie-Verlag.
2007
Buchkapitel
Staudinger, U. M., & Baumert, J. (2007). Bildung und Lernen jenseits der 50: Plastizität und Realität. In (Ed.), Die Zukunft des Alterns: Die Antwort der Wissenschaft (pp. 240–257). Beck.
2006
Buchkapitel
Baltes, P. B., Lindenberger, U., & Staudinger, U. M. (2006). Life span theory in developmental psychology. In & (Eds.), Handbook of child psychology: Vol. 1. Theoretical models of human development (6th ed., pp. 569–664). Wiley.
2003
Buchkapitel
Staudinger, U. M. (2003). A psychology of human strengths: Some central issues of an emerging field. In & U. M. Staudinger (Eds.), A psychology of human strengths: Fundamental questions and future directions for a positive psychology (pp. 9–22). American Psychological Association.
, &
Buchkapitel
Staudinger, U. M., & (2003). The assessment of wisdom-related performance. In & (Eds.), Positive Psychological Assessment: A Handbook of Models and Measures (pp. 171–184). American Psychological Association.