Publikationen von Jürgen Baumert
Alle Typen
Zeitschriftenartikel (202)
2022
Zeitschriftenartikel
Baumert, J., & (2022). Development of German reading comprehension in two-way immersive primary schools. Learning and Instruction, 79, Article 101598. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2022.101598
, , 2021
Zeitschriftenartikel
Becker, M., Baumert, J., , , Maaz, K., & Köller, O. (2021). Zum Zusammenspiel von Selbstwert, sozialer Herkunft und kognitiven Fähigkeiten für die Vorhersage des Bildungs- und Berufserfolgs im Erwachsenenalter. Zeitschrift für Pädagogik, 67(5), 682–702. https://doi.org/10.3262/ZP2105682
Zeitschriftenartikel
Baumert, J., & (2021). Separating PIAAC competencies from general cognitive skills: A dimensionality and explanatory analysis. Studies in Educational Evaluation, 71, Article 101069. https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2021.101069
, , , ,
Zeitschriftenartikel
Baumert, J. (2021). Effects of CLIL on second language learning: Disentangling selection, preparation, and CLIL-effects. Learning and Instruction, 74, Article 101459. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2021.101459
, , &
Zeitschriftenartikel
Becker, M., & Baumert, J. (2021). Unequal civic development? Vocational tracking and civic outcomes in Germany. AERA Open, 7(1). https://doi.org/10.1177/23328584211045397
, 2020
Zeitschriftenartikel
Baumert, J., , Leucht, M., Köller, O., & (2020). The long-term proficiency of early, middle, and late starters learning English as a foreign language at school: A narrative review and empirical study. Language Learning, 70(4), 1091–1135. https://doi.org/10.1111/lang.12414
Zeitschriftenartikel
Becker, M., , & Baumert, J. (2020). Schulformen und sozioökonomischer Erfolg im jungen Erwachsenenalter: Werden unterschiedliche Ausbildungswege auf dem Arbeitsmarkt gleich honoriert? Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 23, 979–1017. https://doi.org/10.1007/s11618-020-00973-7
Zeitschriftenartikel
Baumert, J. (2020). Ist jünger immer besser? Frühes Fremdsprachenlernen in der Grundschule. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 34(3-4), 133–148. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000267
, , & 2019
Zeitschriftenartikel
Baumert, J., Neumann, M., , Becker, M., , Maaz, K., & Köller, O. (2019). Platzierungsentscheidungen beim Übergang in die gymnasiale Oberstufe: Folgen der Umstellung auf Zweigliedrigkeit des Sekundarschulsystems in Berlin. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 22(3), 721–763. https://doi.org/10.1007/s11618-019-00880-6
Zeitschriftenartikel
Becker, M., Baumert, J., , Maaz, K., & Köller, O. (2019). Childhood intelligence, family background, and gender as drivers of socioeconomic success: The mediating role of education. Developmental Psychology, 55(10), 2231–2248. https://doi.org/10.1037/dev0000766