Buchkapitel (22)

2003
Buchkapitel
Freund, A. M., & Riediger, M. (2003). Successful aging. In R. M. Lerner, M. A. Easterbrooks, & J. Mistry (Eds.), Handbook of psychology: Vol. 6. Developmental psychology (pp. 601–628). Wiley.
Buchkapitel
Heckhausen, J. (2003). The future of lifespan developmental psychology: Perspectives from control theory. In U. M. Staudinger & U. Lindenberger (Eds.), Understanding human development: Dialogues with lifespan psychology (pp. 383–400). Kluwer.
Buchkapitel
Kliegl, R., Krampe, R. T., & Mayr, U. (2003). Formal models of age differences in task-complexity effects. In U. M. Staudinger & U. Lindenberger (Eds.), Understanding human development: Dialogues with lifespan psychology (pp. 289–313). Kluwer.
Buchkapitel
Krampe, R. T., & Baltes, P. B. (2003). Intelligence as adaptive resource development and resource allocation: A new look through the lenses of SOC and expertise. In R. J. Sternberg & E. L. Grigorenko (Eds.), The psychology of abilities, competencies, and expertise (pp. 31–69). Cambridge University Press.
Buchkapitel
Kreppner, K. (2003). Zeit für die Verhandlung von Werten und Normen in der Familie: Wie sich die Kommunikation zwischen Eltern und Kindern beim Übergang zur Jugend verändert. In H. Reinders & E. Wild (Eds.), Jugendzeit - Time out? Zur Ausgestaltung des Jugendalters als Moratorium (pp. 161–186). Leske + Budrich.
Buchkapitel
Kreppner, K. (2003). Social relations and affective development in the first two years in family contexts. In J. Valsiner & K. Connolly (Eds.), Handbook of developmental psychology (pp. 194–214). Sage.
Buchkapitel
Kreppner, K. (2003). Quality of relationship, sensitivity for developmental changes, and transition competence: three components for establishing good partnerships among all family members. In K. E. Bergmann & R. E. Bergmann (Eds.), Health promotion and disease prevention in the family: Communicating knowledge, competence, and health behaviour (pp. 27–43). de Gruyter.
Buchkapitel
Kreppner, K. (2003). Überlegungen zur Methodologie und Demonstration eines empirischen Beispiel. In H. Keller (Ed.), Handbuch der Kleinkindforschung (pp. 567–609).
Buchkapitel
Kreppner, K. (2003). Überlegungen zur Methodologie und Demonstration eines empirischen Beispiels. In H. Keller (Ed.), Handbuch der Kleinkindforschung (3rd, rev. and ext. ed., pp. 567–609). Huber.
Buchkapitel
Kreppner, K., & Ullrich, M. (2003). Untersuchung zur Qualität der Beziehungen und Kommunikationsformen in der Familie beim Übergang von der Kindheit zur Jugend. In J. Gowert Masche & S. Walper (Eds.), Eltern-Kind-Beziehungen im Jugend- und frühen Erwachsenenalter: Entwicklungsverläufe, Einflussfaktoren und Konsequenzen der Individuation (pp. 35–55). Leske + Budrich.
Buchkapitel
Kunzmann, U., & Baltes, P. B. (2003). Beyond the traditional scope of intelligence: Wisdom in action. In R. J. Sternberg, J. Lautrey, & T. I. Lubart (Eds.), Models of intelligence: International perspectives (pp. 329–343). American Psychological Association.
Buchkapitel
Müller, V., Preißl, H., Lutzenberger, W., & Birbaumer, N. (2003). Komplexität und Hirndynamik. In G. Schiepek (Ed.), Neurobiologie der Psychotherapie (pp. 58–79). Schattauer.
Buchkapitel
Smith, J. (2003). The gain-loss dynamic in lifespan development: Implications for change in self and personality during old age and very old age. In U. M. Staudinger & U. Lindenberger (Eds.), Understanding human development: Dialogues with lifespan psychology (pp. 215–241). Kluwer.
Buchkapitel
Smith, J., & Delius, J. (2003). Die längsschnittlichen Erhebungen der Berliner Altersstudie (BASE): Design, Stichproben und Schwerpunkte 1990-2002 [The longitudinal assessments in the Berlin Aging Study (BASE): Design, samples, and topics 1990-2002]. In F. Karl (Ed.), Sozial- und verhaltenswissenschaftliche Gerontologie: Alter und Altern als gesellschaftliches Problem und individuelles Thema (pp. 225–249). Juventa.
Buchkapitel
Staudinger, U. M., & Leipold, B. (2003). The assessment of wisdom-related performance. In S. J. Lopez & C. R. Snyder (Eds.), Positive Psychological Assessment: A Handbook of Models and Measures (pp. 171–184). American Psychological Association.
Buchkapitel
Staudinger, U. M., & Lindenberger, U. (2003). Why read another book on human development?: Understanding human development takes a metatheory and multiple disciplines. In U. M. Staudinger & U. Lindenberger (Eds.), Understanding human development: Dialogues with lifespan psychology (pp. 1–13). Kluwer.

Konferenzbericht (2)

2003
Konferenzbericht
Brain, mind, and culture: From interactionism to biocultural co-constructivism: Conference at Hotel Döllnsee-Schorfheide, August 6-10, 2003. (2003).
Konferenzbericht
LIFE Fall Academy: October 1-5, 2003. (2003).

Hochschulschrift - Doktorarbeit (4)

2003
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Bondar, A. (2003). Balance and cognition: Resource allocation and its control in young and older adults [Doktorarbeit, Freie Universität Berlin].
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Jopp, D. (2003). Erfolgreiches Altern: Zum funktionalen Zusammenspiel von personalen Ressourcen und adaptiven Strategien des Lebensmanagements [Doktorarbeit, Freie Universität Berlin].
Zur Redakteursansicht