Lichau, K. (2024). "The streaming eyes of all the many men": Revisiting male weeping in British commemoration of the First World War. Social Science History, 48(4), 667–685. https://doi.org/10.1017/ssh.2024.33
Lichau, K., & Danesh, P. (2023). Challenges to univocal scripts: Emotions in visual and acoustic sources. Geschichte und Gesellschaft, 49(1), 70–92. https://doi.org/10.13109/gege.2023.49.1.70
Lichau, K. (2021). Hearing the word of God: The language of sound and the preacher’s voice in Karl Barth’s dialectical theology. History of Humanities, 6(1), 111–135. https://doi.org/10.1086/713259
Lichau, K. (2019). Soundproof silences? Towards a sound history of silence. International Journal for History, Culture and Modernity, 7, 840–867. https://doi.org/10.18352/hcm.586
Lichau, K. (2024). "In perfect stillness?" Die Schweigeminute als akustisch-emotionale Artikulation. In K. Wetjen, P. Müller, R. Hölzl, & B. Brockmeyer (Eds.), Schweigen machen: Zugänge zur Geschichte der Moderne (pp. 37–67). Campus Verlag.
Lichau, K. (2019). Secularizing silent bodies: Emotional practices in the minute's silence. In M. Scheer, N. Fadil, & B. S. Johansen (Eds.), Secular bodies, affects and emotions: European configurations (pp. 141–156). Bloomsbury Academic.
Lichau, K. (2019). "A complete suspension of all our normal activities": Praktiken des Nicht/Handelns in der Schweigeminute. In T. Jung (Ed.), Zwischen Handeln und Nichthandeln: Unterlassungspraktiken in der europäischen Moderne (pp. 250–290). Campus.
Lichau, K. (2018). Zwischen Einsamkeit und sens commun: Zur aisthetischen Inszenierung sozialer Resonanz. In C. Wulf, G. Brougère, L. Colin, C. Delory-Momberger, I. Kellermann, & K. Lichau, Begegnung mit dem Anderen: Orte, Körper und Sinne im Schüleraustausch (pp. 187–232). Waxmann.