Educational Research - Publications

Journal Article (30)

1999
Journal Article
Achtenhagen, F., & Baumert, J. (1999). Alternative Evaluationsverfahren - eine Einführung. Unterrichtswissenschaft, 27(2), 98–101.
Journal Article
Artelt, C. (1999). Lernstrategien und Lernerfolg: Eine handlungsnahe Studie. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 31(2), 86–96.
Journal Article
Bos, W., & Baumert, J. (1999). Möglichkeiten, Grenzen und Perspektiven internationaler Bildungsforschung: Das Beispiel TIMSS/III. Aus Politik und Zeitgeschichte, 49(B35/36), 3–15.
Journal Article
Bos, W., & Tarnai, C. (1999). University faculty members' and students' perceptions of university academic systems. International Journal of Educational Research, 31(8), 699–715.
Journal Article
Bos, W., & Tarnai, C. (1999). Content analysis in empirical social research. International Journal of Educational Research, 31(8), 659–671.
Journal Article
Bos, W., & Tarnai, C. (1999). Content analysis in educational research. International Journal of Educational Research, 31(8), 656–734.
Journal Article
Brockmann, J., Bos, W., & Gruehn, S. (1999). Methodenausbildung und Berufsaspirationen Studierender im Diplom-Studiengang Erziehungswissenschaft. Empirische Pädagogik, 13(4), 333–352.
Journal Article
Edelstein, W. (1999). The cognitive context of historical change: Assimilation, accommodation, and the segmentation of competence. New Directions for Child and Adolescent Development, 83, 5–17.
Journal Article
Hardy, I. (1999). Wie Kinder lernen: Von der Bedeutung soziokultureller Lernerfahrungen für die Denkentwicklung. Grundschulmagazin, 72(11), 4–7.
Journal Article
Hosenfeld, I., Köller, O., & Baumert, J. (1999). Why sex differences in mathematics achievement disappear in German secondary schools: A reanalysis of the German TIMSS-data. Studies in Educational Evaluation, 25(2), 143–161.
Journal Article
Knoll, S., & Stigler, J. W. (1999). Management and analysis of large-scale video surveys using the software vPrism TM. International Journal of Educational Research, 31(8), 725–734.
Journal Article
Köller, O., Baumert, J., & Schnabel, K.-U. (1999). Wege zur Hochschulreife: Offenheit des Systems und Sicherung vergleichbarer Standards: Analysen am Beispiel der Mathematikleistungen von Oberstufenschülern an integrierten Gesamtschulen und Gymnasien in Nordrhein-Westfalen. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 2(3), 385–422.
Journal Article
Köller, O., Klemmert, H., Möller, J., & Baumert, J. (1999). Eine längsschnittliche Überprüfung des Internal/External Frame of Reference. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 13(3), 128–134.
Journal Article
Köller, O., Baumert, J., Clausen, M., & Hosenfeld, I. (1999). Predicting mathematics achievement of eighth grade students in Germany: An application of parts of the model of educational productivity to the TIMSS data. Educational Research and Evaluation, 5(2), 180–194.
Journal Article
Köller, O., Klieme, E., & Stern, E. (1999). Der Forschungsbereich "Erziehungswissenschaft und Bildungssysteme" des Max-Planck-Instituts für Bildungsforschung. Newsletter , 1, 33–40.
Journal Article
Krettenauer, T., & Edelstein, W. (1999). From substages to moral types and beyond: An analysis of core criteria for morally autonomous judgements. International Journal of Behavioral Development, 23(4), 899–920.
Journal Article
Krettenauer, T. (1999). Über das "Wie" und "Warum" von Solidarität, einen Bezugsrahmen und seine Grenzen. Ethik und Sozialwissenschaften, 10(2), 214–216.
Journal Article
Meiser, T., Stern, E., & Langeheine, R. (1999). Latent change in discrete data: Unidimensional, multidimensional, and mixture distribution Rasch models for the analysis of repeated observations. Methods of Psychological Research Online, 3(2), 75–93.
Journal Article
Möller, J., & Köller, O. (1999). Spontaneous cognitions following academic test results. The Journal of Experimental Education, 67(2), 150–164.
Journal Article
Patrick, H., Ryan, A. M., Alfeld-Liro, C., Fredricks, J. A., Hruda, L. Z., & Eccles, J. S. (1999). Adolescents' commitment to developing talent: The role of peers in continuing motivation for sports and the arts. Journal of Youth and Adolescence, 28(6), 741–763.
Go to Editor View