Wolfgang Edelstein - Publications

Journal Article (2)

1995
Journal Article
Edelstein, W. (1995). Sozialwissenschaftliches Curriculum in Island: Ein Beispiel entwicklungsdidaktisch orientierter Curriculumkonstruktion. LLF-Berichte, 11, 3–28.
Journal Article
Teo, T., Becker, G., & Edelstein, W. (1995). Variability in structured wholeness: Context factors in L. Kohlberg's data on the development of moral judgment. Merrill-Palmer Quarterly, 41(3), 381–393.

Book (1)

1995
Book
Edelstein, W. (Ed.). (1995). Entwicklungskrisen kompetent meistern: Der Beitrag der Selbstwirksamkeitstheorie von Albert Bandura zum pädagogischen Handeln. Asanger.

Book Chapter (14)

1995
Book Chapter
Edelstein, W. (1995). Introduction. In Max Planck Institute for Human Development, Max Planck Society (Ed.), Developmental dynamics: The effects of internal and external constraints on development (pp. 4–6). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Book Chapter
Edelstein, W. (1995). Project "Individual Development and Social Structure" (IESS). In Max Planck Institute for Human Development, Max Planck Society (Ed.), Developmental dynamics: The effects of internal and external constraints on development (pp. 6–8). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Book Chapter
Edelstein, W. (1995). The social construction of cognitive development. In Max Planck Institute for Human Development, Max Planck Society (Ed.), Developmental dynamics: The effects of internal and external constraints on development (pp. 78–93). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Book Chapter
Edelstein, W. (1995). Universal functions in particular systems: A developmental view of educational regulation in closed educational systems. In P. M. Roeder, I. Richter, & H.-P. Füssel (Eds.), Pluralism and education (pp. 13–27). Institute of Governmental Studies, University of California; Max Planck Institute for Human Development and Education.
Book Chapter
Edelstein, W. (1995). Krise der Jugend - Ohnmacht der Institutionen: Eine Einleitung im Anschluß an Emile Durkheims Theorie. In W. Edelstein (Ed.), Entwicklungskrisen kompetent meistern (pp. 13–24). Asanger.
Book Chapter
Edelstein, W. (1995). Die offene Gesellschaft: Leitvorstellung oder Notlösung? Plädoyer für eine realistische Ordnung des Lernens in der Schule. In Deutsche Gesellschaft für Bildungsverwaltung (Ed.), Lernen in einer offenen Gesellschaft: Vom 15. bis 17. September 1994 in Bayreuth (pp. 65–83).
Book Chapter
Grundmann, M., Edelstein, W., Hofmann, V., & Schellhas, B. (1995). The effect of non-normative childhood experiences on the emergence of risk factors in the development of the child. In Max Planck Institute for Human Development, Max Planck Society (Ed.), Developmental dynamics: The effects of internal and external constraints on development (pp. 47–55). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Book Chapter
Hofmann, V., Schellhas, B., Grundmann, M., & Edelstein, W. (1995). Developmental dynamics: Stability, antecedents, and consequences of depressive reactions. In Max Planck Institute for Human Development, Max Planck Society (Ed.), Developmental dynamics: The effects of internal and external constraints on development (pp. 63–70). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Book Chapter
Jacobsen, T., Hofmann, V., & Edelstein, W. (1995). The effects of children's representations of attachment on the course of development. In Max Planck Institute for Human Development, Max Planck Society (Ed.), Developmental dynamics: The effects of internal and external constraints on development (pp. 56–62). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Book Chapter
Keller, M., Edelstein, W., Fang, F.-xi, Schuster, P., & Schmid, C. (1995). Entwicklungslogik und gesellschaftliche Erfahrung in der Entwicklung soziomoralischen Denkens: Ergebnisse einer Untersuchung mit isländischen und chinesischen Kindern. In G. Trommsdorff (Ed.), Kindheit und Jugend in verschiedenen Kulturen: Entwicklung und Sozialisation in kulturvergleichender Sicht (pp. 137–150). Juventa-Verlag.
Book Chapter
Krettenauer, T., & Edelstein, W. (1995). Gerechtigkeit als Verantwortung: Eine Studie zur politischen Sozialisation nach der Wende. In L. Montada (Ed.), Auseinandersetzungen mit Verlusterfahrungen: Bericht über das Eröffnungssymposium vom 26. - 28. Januar 1995 (pp. 156–182). Zentrum für Gerechtigkeitsforschung.
Book Chapter
Lange-Küttner, C., & Edelstein, W. (1995). The contribution of social factors to the development of graphic competence. In C. Lange-Küttner & G. V. Thomas (Eds.), Drawing and looking (pp. 159–172). Harvester Wheatsheaf.
Book Chapter
Schellhas, B., Hofmann, V., Grundmann, M., & Edelstein, W. (1995). Developmental dynamics: A longitudinal study of anxiety. In Max Planck Institute for Human Development, Max Planck Society (Ed.), Developmental dynamics: The effects of internal and external constraints on development (pp. 71–77). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Book Chapter
Teo, T., Schröder, E., & Edelstein, W. (1995). Growing up in Land's End, Iceland: Implications for cognitive development. In Max Planck Institute for Human Development, Max Planck Society (Ed.), Developmental dynamics: The effects of internal and external constraints on development (pp. 26–32). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.

Working Paper (1)

1995
Working Paper
Max Planck Institute for Human Development, Max Planck Society (Ed.). (1995). Developmental dynamics: The effects of internal and external constraints on development (Max-Planck-Institut für Bildungsforschung / Beiträge aus dem Forschungsbereich Entwicklung und Sozialisation No. 42). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Go to Editor View