Search results

Journal Article (3)

2016
Journal Article
Schmidt, A. (2016). Das Tagesplanbuch. Geschichte der Gefühle - Einblicke in die Forschung, 2016(October). https://doi.org/10.14280/08241.53
Journal Article
Schmidt, A. (2016). The day planner. History of Emotions - Insights into Research, 2016(October). https://doi.org/10.14280/08241.52
2011
Journal Article
Frevert, U., & Schmidt, A. (2011). Geschichte, Emotionen und die Macht der Bilder. Geschichte und Gesellschaft, 37(1), 5–25. https://doi.org/10.13109/gege.2011.37.1.5

Book (1)

2016
Book
Schmidt, A., & Conrad, C. (Eds.). (2016). Bodies and affects in market societies. Mohr Siebeck.

Book Chapter (14)

2020
Book Chapter
Ribeiro, N., Schmidt, A., Nicholas, S., Kruglikova, O., & Du Pont, K. (2020). World War I and the emergence of modern propaganda. In K. Arnold, P. Preston, & S. Kinnebrock (Eds.), The handbook of European communication history (pp. 97–113). Wiley Blackwell.
2019
Book Chapter
Schmidt, A. (2019). Menschen und Dinge im Büro: Zur Rationalisierung der Angestellten in den 1920er Jahren. In A. Ludwig (Ed.), Zeitgeschichte der Dinge: Spurensuchen in der materiellen Kultur der DDR (pp. 147–157). Böhlau.
Book Chapter
Schmidt, A. (2019). Kalkül und Gefühl: Verbraucherführung in der Zwischenkriegszeit. In B. Baule, D. Hohnsträter, S. Krankenhagen, & J. Lamla (Eds.), Transformationen des Konsums: Vom industriellen Massenkonsum zum individualisierten Digitalkonsum (pp. 91–98). Nomos. https://doi.org/10.5771/9783748903918-91
2017
Book Chapter
Schmidt, A. (2017). Doing Emotion oder wie die Arbeit an den Gefühlen zum Erfolg verhilft. In T. L. Kienlin & L. C. Koch (Eds.), Emotionen - Perspektiven auf Innen und Außen (pp. 57–79). Verlag Dr. Rudolf Habelt.
Book Chapter
Schmidt, A. (2017). Vernunft oder Leidenschaft? Die deutsche Kommunikationspolitik und das Jahr 1916. In C. Stachelbeck (Ed.), Materialschlachten 1916: Ereignis, Bedeutung, Erinnerung (pp. 231–248). Schöningh.
2016
Book Chapter
Schmidt, A. (2016). From thrifty housewives to shoppers with needs: On a capitalist program of education. In A. Schmidt & C. Conrad (Eds.), Bodies and affects in market societies (pp. 167–187). Mohr Siebeck.
Go to Editor View