
Publications of Marten Clausen
All genres
Journal Article (2)
2002
Journal Article
Clausen, M., Schnabel, K.-U., & (2002). Konstrukte der Unterrichtsqualität im Expertenurteil. Unterrichtswissenschaft, 30(3), 246–260.
1999
Journal Article
Köller, O., Baumert, J., Clausen, M., & Hosenfeld, I. (1999). Predicting mathematics achievement of eighth grade students in Germany: An application of parts of the model of educational productivity to the TIMSS data. Educational Research and Evaluation, 5(2), 180–194.
Book (5)
1998
Book
Baumert, J., , , Clausen, M., Hosenfeld, I., , , , & (Eds.). (1998). Testaufgaben Naturwissenschaften TIMSS 7./8. Klasse (Population 2). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Book
Baumert, J., , , Clausen, M., Hosenfeld, I., , , , & (Eds.). (1998). Testaufgaben Mathematik TIMSS 7./8. Klasse (Population 2). Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
1997
Book
Baumert, J., , , , Clausen, M., Hosenfeld, I., Köller, O., & (1997). TIMSS - Mathematics and science achievement in international comparison: Summary descriptive results. ( , Ed.). Max Planck Institute for Human Development and Education.
Book
Baumert, J., , , , Clausen, M., Hosenfeld, I., Köller, O., & (1997). TIMSS - Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht im internationalen Vergleich: Deskriptive Befunde. Leske + Budrich.
Book
Baumert, J., , , , Clausen, M., Hosenfeld, I., Köller, O., & (1997). TIMSS - Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht im internationalen Vergleich: Zusammenfassung deskriptiver Ergebnisse. Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Book Chapter (2)
2000
Book Chapter
Clausen, M., , & (2000). Einflüsse auf das Ankreuzverhalten bei der Self-Monitoring-Skala. In & (Eds.), Situationsspezifität in pädagogischen Handlungsfeldern (pp. 81–100). Studien-Verlag.
1999
Book Chapter
Clausen, M., & (1999). Konfigurationsfrequenzanalyse und log-lineare Modelle als Verfahren zur Analyse von Häufigkeitstafeln. In , , & (Eds.), Datenanalyse in der Sportwissenschaft (pp. 337–357). Hofmann.
Thesis - PhD (1)
2000
Thesis - PhD
Clausen, M. (2000). Wahrnehmung von Unterricht: Übereinstimmung, Konstruktvalidität und Kriteriumsvalidität in der Forschung zur Unterrichtsqualität [PhD Thesis, Freie Universität Berlin].