Publications of Elsbeth Stern

Journal Article (39)

2010
Journal Article
Schneider, M., & Stern, E. (2010). The developmental relations between conceptual and procedural knowledge: A multimethod approach. Developmental Psychology, 46(1), 178–192. https://doi.org/10.1037/a0016701
2007
Journal Article
Grabner, R. H., Stern, E., & Neubauer, A. C. (2007). Individual differences in chess expertise: A psychometric investigation. Acta Psychologica, 124, 398–420. https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2006.07.008
2006
Journal Article
Mathe muss kein Horror sein: Professorin Stern plädiert für einen früheren Umgang mit Naturwissenschaften [Interview mit Elsbeth Stern]. (2006). Magazin des Kölner Stadt-Anzeiger, 7–7.
Journal Article
Do you play English? Wissenschaftler debattieren darüber, wann das kindliche Gehirn reif für eine Fremdsprache ist [Interview mit Jürgen Meisel und Elsbeth Stern]. (2006). Die ZEIT, 37–37.
Journal Article
Grabner, R. H., Neubauer, A. C., & Stern, E. (2006). Superior performance and neural efficiency: The impact of intelligence and expertise. Brain Research Bulletin, 69(4), 422–439. https://doi.org/10.1016/j.brainresbull.2006.02.009
Journal Article
Hardy, I., Jonen, A., Möller, K., & Stern, E. (2006). Effects of instructional support within constructivist learning environments for elementary school students' understanding of "floating and sinking". Journal of Educational Psychology, 98(2), 307–326. https://doi.org/10.1037/0022-0663.98.2.307
Journal Article
Stern, E. (2006). Inhalt statt Methode: Durch Lehrertraining allein wird der Unterricht nicht besser. Die ZEIT, 43–43.
Journal Article
Stern, E. (2006). Lernen: was wissen wir über erfolgreiches Lernen in der Schule? Pädagogik, 58(1), p. 45-p. 49.
Journal Article
Stern, E. (2006). Sprache lehrt das Rechnen: Bildungsforscherin Elsbeth Stern rät zum frühen Umgang mit Funktionswörtern wie "pro". Focus-Schule, 2(2), p. 120-p. 120.
2005
Journal Article
Hardy, I., Schneider, M., Jonen, A., Stern, E., & Möller, K. (2005). Fostering diagrammatic reasoning in science education. Swiss Journal of Psychology, 64(3), 207–217. https://doi.org/10.1024/1421-0185.64.3.207
Go to Editor View