Wolfgang Edelstein - Publications

Journal Article (3)

2005
Journal Article
Keine Feldwebelschulen mehr [Interview mit Wolfgang Edelstein]. (2005). Woxx, 1.
Journal Article
Edelstein, W. (2005). Sollte es an Berliner Schulen verbindlichen Werteunterricht geben? Pro: Ethik fürs Gemeinwohl. Jüdische Allgemeine, 22/05, 11.
Journal Article
Edelstein, W. (2005). Demokratie lernen und leben: Kann das BLK-Programm rechtsextremer Gesinnung entgegenwirken? Erziehung und Wissenschaft, 57(3), 18–19.

Book (1)

2005
Book
Edelstein, W., & Nunner-Winkler, G. (Eds.). (2005). Morality in context. Elsevier.

Book Chapter (8)

2005
Book Chapter
Edelstein, W. (2005). The rise of right-wing extremist youth culture in postunification Germany. In L. Nucci (Ed.), Conflict, contradiction, and contrarian elements in moral development and education (pp. 157–172). Erlbaum.
Book Chapter
Edelstein, W. (2005). Wissenschaftsdynamik und Gesellschaftsentwicklung: Skizze eines Forschungsprogramms. In R. M. Kiesow, R. Ogorek, & S. Simitis (Eds.), Summa: Dieter Simon zum 70. Geburtstag (pp. 133–140). Klostermann.
Book Chapter
Edelstein, W. (2005). The rise of a right-wing culture in German youth: the effects of social transformation, identity construction, and context. In D. B. Pillemer & S. H. White (Eds.), Developmental psychology and social change: Research, history and policy (pp. 314–351). Cambridge University Press.
Book Chapter
Edelstein, W. (2005). The rise of a right-wing culture among German youth: The effects of social transformation, identity construction, and context. In D. B. Pillemer & S. H. White (Eds.), Developmental psychology and social change: Research, history and policy (pp. 314–351). Cambridge University Press.
Book Chapter
Edelstein, W. (2005). Verantwortung in der eigenverantwortlichen Schule. In Senatsverwaltung für Bildung, Jugend und Sport (Ed.), MES, Modellvorhaben eigenverantwortliche Schule: Qualität macht Schule (Bildung für Berlin) (pp. 34–37). Senatsverwaltung für Bildung, Jugend und Sport.
Book Chapter
Edelstein, W. (2005). Überlegungen zur Demokratiepädagogik. In G. Himmelmann & D. Lange (Eds.), Demokratiekompetenz: Beiträge aus Politikwissenschaft, Pädagogik und politischer Bildung (pp. 208–226). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Book Chapter
Keller, M., Edelstein, W., Krettenauer, T., Fu-xi, F., & Ge, F. (2005). Reasoning about moral obligations and interpersonal responsibilities in different cultural contexts. In W. Edelstein & G. Nunner-Winkler (Eds.), Morality in Context (pp. 317–337). Elsevier.
Book Chapter
Nunner-Winkler, G., & Edelstein, W. (2005). Introduction. In W. Edelstein & G. Nunner-Winkler (Eds.), Morality in Context (pp. 1–24). Elsevier.

Newspaper Article (1)

2005
Newspaper Article
Eine Maschinerie der Langeweile: Plädoyer für Verantwortung und Kooperation in der Schule [Interview mit Wolfgang Edelstein]. (2005, January 14). Luxemburger Wort, p. 3.
Go to Editor View