Buchkapitel (102)
2019
Buchkapitel
Rioux, C. (2019). Food neophobia in childhood. In (Ed.), Handbook of eating and drinking: Interdisciplinary perspectives (Living ed.). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-75388-1_159-1
Buchkapitel
Wagner, G. G. (2019). Wissenschaft unter Druck: Vertrauensverlust oder Zeichen gewachsener gesellschaftlicher Relevanz? In & (Eds.), Öffentliche Vernunft? Die Wissenschaft in der Demokratie (pp. 21–34). De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110614244
, &
Buchkapitel
Schmidt, A. (2019). Kalkül und Gefühl: Verbraucherführung in der Zwischenkriegszeit. In , , , & (Eds.), Transformationen des Konsums: Vom industriellen Massenkonsum zum individualisierten Digitalkonsum (pp. 91–98). Nomos. https://doi.org/10.5771/9783748903918-91
Buchkapitel
Spiliopoulos, L., & Hertwig, R. (2019). Strategic uncertainty and incomplete information: The homo heuristicus does not fold. In R. Hertwig, T. J. Pleskac, T. Pachur, & , Taming uncertainty (pp. 89–110). MIT Press. https://doi.org/10.7551/mitpress/11114.003.0009
Buchkapitel
van den Bos, W., Laube, C., & Hertwig, R. (2019). How the adaptive adolescent mind navigates uncertainty. In R. Hertwig, T. J. Pleskac, T. Pachur, & , Taming uncertainty (pp. 305–324). MIT Press. https://doi.org/10.7551/mitpress/11114.003.0023
Buchkapitel
Wulff, D. U., Markant, D., Pleskac, T. J., & Hertwig, R. (2019). Adaptive exploration: What you see is up to you. In R. Hertwig, T. J. Pleskac, T. Pachur, & , Taming uncertainty (pp. 131–152). MIT Press. https://doi.org/10.7551/mitpress/11114.003.0012
2018
Buchkapitel
Risikokompetenz und die Gestaltung der eigenen Zukunft: Gerd Gigerenzer im Gespräch [mit Christian Weller]. (2018). In
(Ed.), Die ultimative Herausforderung - über die Veränderungsfähigkeit der Deutschen (pp. 289–304). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-19762-9_9
Buchkapitel
Dandekar, D. (2018). Refugees in India after 1947. In & (Eds.), Similar but different: Inclusion and exclusion of immigrant communities sharing similar cultural backgrounds with their host societies (pp. 61–66). Max Planck Society for the Advancement of Sciences.
Buchkapitel
Gigerenzer, G. (2018). Intuitive and deliberate judgments are based on common principles. In , The motivated mind: The selected works of Arie Kruglanski (pp. 104–128). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315175867
, &
Buchkapitel
Mikulová, S. (2018). German expellees in West Germany after 1945 and their integration into church communities. In & (Eds.), Similar but different: Inclusion and exclusion of immigrant communities sharing similar cultural backgrounds with their host societies (pp. 35–40). Max Planck Society for the Advancement of Sciences.
Buchkapitel
Stille, M., & (2018). Introduction. In , , M. Stille, & (Eds.), Religion and aesthetic experience: Drama-sermons-literature (pp. 1–28). Heidelberg University Publishing. https://doi.org/10.17885/heiup.416.c5923
,
Buchkapitel
Stille, M. (2018). Between the numinous and the melodramatic: Poetics of heightened feelings in Bengali Islamic Sermons. In , , M. Stille, & (Eds.), Religion and aesthetic experience: Drama-sermons-literature (pp. 125–148). Heidelberg University Publishing. https://doi.org/10.17885/heiup.416.c5916
Buchkapitel
Wagner, G. G. (2018). Preface. In , , & (Eds.), Social dynamics in Swiss society: Empirical studies based on the Swiss household panel (pp. VII-VIII). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-89557-4
2017
Buchkapitel
Gigerenzer, G. (2017). Vorwort von Prof. Dr. Gerd Gigerenzer. In & (Eds.), Neue Wege für die Patientensicherheit: Sichere Kommunikation. Evidenzbasierte Kernkompetenzen mit Fallstudien aus der medizinischen Praxis (pp. VII-VIII). De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110537345-203
Buchkapitel
Hertwig, R., & Frey, R. (2017). How representations of knowledge shape actions. In , , & (Eds.), Knowledge and action (pp. 127–143). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-44588-5_8
Buchkapitel
Krappmann, L. (2017). Inklusion und kinderrechtsorientierte Schulentwicklung. In , , & (Eds.), Inklusive Bildung und gesellschaftliche Exklusion: Zusammenhänge - Widersprüche - Konsequenzen (pp. 13–23). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-17084-4_2
2016
Buchkapitel
Baumert, J. (2016). Leistungen, Leistungsfähigkeit und Leistungsgrenzen der empirischen Bildungsforschung: Das Beispiel von Large-Scale-Assessment-Studien zwischen Wissenschaft und Politik. In J. Baumert & (Eds.), Empirische Bildungsforschung: Der kritische Blick und die Antwort auf die Kritiker (pp. 215–253). Springer VS. https://doi.org/10.1007/s11618-016-0704-4
Buchkapitel
Hilbrand, S., , & Hertwig, R. (2016). A new niche? The theory of grandfather involvement. In & (Eds.), Grandfathers: Global perspectives (pp. 21–44). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1057/978-1-137-56338-5_2
,
Buchkapitel
Frevert, U. (2016). Militär und Zivilgesellschaft: Ein schwieriges Verhältnis. In (Ed.), Deutsche Verteidigungspolitik: Dossier [Online]. bpb.
Buchkapitel
Kühn, S., & Lindenberger, U. (2016). Research on human plasticity in adulthood: A lifespan agenda. In & (Eds.), Handbook of the psychology of aging (8th ed., pp. 105–123). Academic Press. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-411469-2.00006-6