Publikationen von Ulman Lindenberger

Hochschulschrift - Doktorarbeit (36)

2009
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Rauers, A. (2009). Interactive expertise and dyadic common ground in younger and older couples [Doktorarbeit, Freie Universität Berlin].
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Werkle-Bergner, M. (2009). Age differences in episodic memory and visual perception across the lifespan: Insights into dynamic structure-function relations from behavioral and electrophysiological investigations [Doktorarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
2008
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Kleinspehn, A. (2008). Goal-directed interpersonal action synchronization across the lifespan: A dyadic drumming study [Doktorarbeit, Freie Universität Berlin].
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Kotter-Grühn, D. (2008). Development and functionality of life longings: The case of involuntary childlessness [Doktorarbeit, Freie Universität Berlin].
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Shing, Y. L. (2008). Dynamics of episodic memory across the lifespan: Interaction between associative and strategic components [Doktorarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].

Hochschulschrift - Habilitation (1)

1998
Hochschulschrift - Habilitation
Lindenberger, U. (1998). Intellektuelle Entwicklung über die Lebensspanne: Überblick und Brennpunkte der Forschung: Kurzmonographie im Rahmen des Habilitationsverfahrens [Habilitationsschrift, Freie Universität Berlin].

Hochschulschrift - Diplom (14)

2015
Hochschulschrift - Diplom
Wiegert, S. (2015). Neuronal avalanches in the human brain: An fMRI study [Diplomarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin].
2011
Hochschulschrift - Diplom
Blanke, E. (2011). Ich weiß, was du fühlst: Empathische Akkuratheit in Paarbeziehungen junger und älterer Erwachsener [Diplomarbeit, Freie Universität Berlin].
Hochschulschrift - Diplom
Müller, D. (2011). Verändert sich das Fühlen über die Lebensspanne? Affekt-Aufmerksamkeit und affektbezogene Herzrate im Altersvergleich [Diplomarbeit, Freie Universität Berlin].
2010
Hochschulschrift - Diplom
Jagenow, D. (2010). Effects of cognitive load and walking speed on walking regularity and cognitive performance in children and young adults: A dual-task approach [Diplomarbeit, Universität Potsdam].
Zur Redakteursansicht