Miron-Shatz, T., Mühlhauser, I., Bower, B., Diefenbach, M., Goldacre, B., Smith, R. S. W., Spiegelhalter, D., & Wegwarth, O. (2011). Barriers to health information and building solutions. In G. Gigerenzer & J. A. Muir Gray (Eds.), Better doctors, better patients, better decisions: Envisioning health care 2020 (pp. 191–212). MIT Press.
Wegwarth, O., & Gigerenzer, G. (2011). Statistical illiteracy in doctors. In G. Gigerenzer & J. A. Muir Gray (Eds.), Better doctors, better patients, better decisions: Envisioning health care 2020 (pp. 137–151). MIT Press.
Wegwarth, O., & Gigerenzer, G. (2009). "Zu Risiken und Nebenwirkungen..." - Wie informiert sind Ärzte und Patienten? ["On risks and side effects...:" How informed are doctors and patients?]. In N. Klusen, A. Fließgarten, & T. Nebling (Eds.), Informiert und selbstbestimmt: Der mündige Bürger als mündiger Patient (pp. 123–138). Nomos-Verlags-Gesellschaft.
Wegwarth, O., & Gigerenzer, G. (2008). Die Bewertung von Risiken in der Medizin [Assessing risks in medicine]. In S. Meier, M. Stellpflug, & A. Tadayon (Eds.), Handbuch Medizinrecht [CD-ROM]. Hüthig Jehle Rehm.
Wegwarth, O. (2007). Deciding the fast & frugal way on the application of pharmacodiagnostic tests in cancer care?" A comparative study of oncologists', pathologists', and cancer patients' decision making in Germany and the USA [Doktorarbeit, Humboldt-Universität zu Berlin]. https://doi.org/10.18452/15616
Wegwarth, O. (2015). Statistical literacy in medicine: Physicians' and patients' understanding of health statistics in cancer screening and prevention [Habilitationsschrift, Medizinische Fakultät Charité-Universitätsmedizin Berlin].
Wegwarth, O., Hertwig, R., Giese, H., & Fineberg, H. V. (2023). The impact of nontransparent health communication during the COVID-19 pandemic on vaccine: Hesitant people’s perception of vaccines. OSF Preprints, July 25, 2023. https://doi.org/10.31219/osf.io/znwyx
Die Association for Psychological Science (APS) wählt Fellows in Anerkennung ihrer beständigen und herausragenden Beiträge für die psychologische Forschung.
Die Deutsch-Amerikanische Fulbright-Kommission fördert Studien-, Forschungs-, Lehr- und Weiterbildungsaufenthalte und ermöglicht internationalen Dialog