Publications of Olaf Köller

Journal Article (7)

2020
Journal Article
Baumert, J., Fleckenstein, J., Leucht, M., Köller, O., & Möller, J. (2020). The long-term proficiency of early, middle, and late starters learning English as a foreign language at school: A narrative review and empirical study. Language Learning, 70(4), 1091–1135. https://doi.org/10.1111/lang.12414
2019
Journal Article
Baumert, J., Neumann, M., Dumont, H., Becker, M., Bachsleitner, A., Maaz, K., & Köller, O. (2019). Platzierungsentscheidungen beim Übergang in die gymnasiale Oberstufe: Folgen der Umstellung auf Zweigliedrigkeit des Sekundarschulsystems in Berlin. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 22(3), 721–763. https://doi.org/10.1007/s11618-019-00880-6
Journal Article
Köller, O., Meyer, J., Saß, S., & Baumert, J. (2019). New analyses of an old topic: Effects of intelligence and motivation on academic achievement. Journal for Educational Research Online, 11(1), 166–189.
2018
Journal Article
Baumert, J., Dumont, H., Becker, M., Neumann, M., Bachsleitner, A., Köller, O., & Maaz, K. (2018). Soziokulturelle und geschlechtsspezifische Selektivität von Übergangsberechtigungen für die gymnasiale Oberstufe in mehr- und zweigliedrigen Schulsystemen. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 70(4), 593–628. https://doi.org/10.1007/s11577-018-0584-0
2006
Journal Article
Trautwein, U., Lüdtke, O., Köller, O., & Baumert, J. (2006). Self-esteem, academic self-concept, and achievement: How the learning environment moderates the dynamics of self-concept. Journal of Personality and Social Psychology, 90(2), 334–349. https://doi.org/10.1037/0022-3514.90.2.334
Journal Article
Trautwein, U., Lüdtke, O., Marsh, H. W., Köller, O., & Baumert, J. (2006). Tracking, grading, and student motivation: Using group composition and status to predict self-concept and interest in ninth-grade mathematics. Journal of Educational Psychology, 98(4), 788–806. https://doi.org/10.1037/0022-0663.98.4.788
2002
Journal Article
Köller, O., & Baumert, J. (2002). Das Abitur - immer noch ein gültiger Indikator für die Studierfähigkeit? Aus Politik und Zeitgeschichte, 52(B 26), 12–19.

Thesis - PhD (1)

2008
Thesis - PhD
Tsai, Y.-M. (2008). Motivation in context: Intraindividual variability in day-to-day classroom learning [PhD Thesis, Humboldt-Universität zu Berlin].
Go to Editor View